Fraţii Alexandru şi Tudor Iliescu, din Brașov, fondatori ai ATi Studios, a lansat în colaborare cu Google o nouă aplicaţie, denumnită MondlyAR, ce foloseşte realitatea augmentată pentru a-i ajuta pe utilizatori să înveţe mai uşor limbile străine. Mai exact, un profesor virtual vorbeşte cu utilizatorul, îi pune întrebări şi îi corectează greşelile, informează startupcafe.ro citat de RBN Press.
Potrivit sursei citate, platforma Mondly a fost numită, anul trecut, de Facebook ca fiind “Regional App of the Year Europe”
Noua aplilcaţie lansată de ATi Studio a creat un profesor virtual care le oferă utilizatorilor lecţii de învăţare a următoarelor limbi: franceză, spanilă, italiană, portugheză, germană, engleză (americană şi britanică). În următoarea perioadă lista va fi completată şi cu alte limbi străine.
Aplicaţie este disponibilibă în Google Play, urmând să fie lansată şi App Store, până la finele lunii.
Primele lecţii sunt gratuite, dar pentru a accesa varianta AR a aplicaţiei Mondly utilizatorul trebuie să îşi cumpere varianta premium a aplicaţiei unde va avea acces la 33 de limbi străine (doar cele enumarate mai sus în varianta AR) şi care costă 9,99 dolari pe lună (47.99 dolari pe an).
Platforma Mondly există de câţiva ani pe piaţă. Această nouă variantă a sa – MondlyAR vrea să schimbe fundamental felul în care învăţăm limbili străine, susţin fondatorii startup-ului, în special pentru că utilizatorul nu are neovie de căşti VR pentru vorbi cu profesorul virtual.
“Dacă MondlyVR a fost un pas uriaş în această direcţie, cu MondlyAR, căştile (de VR) nu mai o barieră la accesul învăţării limbilor străine cu un profesor virtual”, spune Alex Iliescu, CEO Mondly.
În ceea ce priveşte colaborarea cu Google, nu este vorba despre o finantare din partea compainei americane.
Un număr restrâns de companii au lucrat în secret cu Google în ultimele 9 luni pentru a lansa aplicaţii de realitate augmentată odată cu lansarea ARCore, platforma de realitate augmentată lansata de Google, ca raspuns la platforma ARKit lansată de Apple.
Mondly a fost singura firmă care a lucrat la o aplicaţie de învăţat limbi străine în realitate augmentată.
Aplicaţia va fi promovată în această perioadă de către Google în Google Play – au precizat oficialii startup-ului pentru StartupCafe.ro.
Mondly este o platformă care foloseşte tehnologii precum realitatea virtuală şi chatboţii pentru a-i ajuta pe utilizatori să înveţe mai uşor limbile străine. Aceasta a fost lansată în 2016, în luna august, de firma braşoveană ATi Studios şi poate ajuta la învăţarea a 33 de limbi străine.
Aplicaţia a primit anul trecut premiul “Regional App of the Year Europe” (Aplicaţia regională a anului) pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, în compeţitia FbStart Apps of The Year.
Realitatea augmentată este una din aparițiile noilor media, potrivit wikipedia, care a relevat materialele scrise despre schimbările de paradigmă, care au avut loc în special în ultima perioadă ca urmare a universalizării PC-ului și a dispozitivelor mobile personale, acces al maselor la Internet, afaceri electronice, e-lerning, e-servicii, Web 2.0 și social media, ca urmare a generat mult interes atât din partea producătorilor media cât și a comunității științifice.
Realitate augmentată (AR) este un live,un direct sau indirect, de vedere fizică, în lumea reală de mediu, ale cărei elemente sunt completate de către calculator, generate de intrări senzoriale, cum ar fi de sunet, video, grafice sau date GPS. Acesta este legat de un concept mai general numit realitate mediată, în care o vedere a realității este modificată (eventual, chiar sau diminuată, mai degrabă decât augmentată) de către un calculator. Ca rezultat, funcțiile tehnologiei de percepția creșterii curentă a realității. Prin contrast, realitatea virtuală înlocuiește lumea reală, cu una simulată.
Mărirea este convențională, în timp real și, în context, semantică, cu elemente de mediu, cum ar fi scoruri sportive la TV în timpul unui meci. Cu ajutorul tehnologiei avansate AR (de exemplu, adăugarea de viziune pe calculator și recunoașterea obiectului), informațiile despre lumea reală înconjurătoare de utilizator devine digitală interactivă și manevrabilă. Informații despre mediul înconjurător artificial și obiectele sale pot fi suprapuse în lumea reală.Termenul Augmented Reality este considerat a fi fost inventat în 1990 de către Thomas Caudell.
Cercetarea explorează aplicarea de imagini generate de calculator, în Live-video de fluxuri ca o modalitate de a spori percepția din lumea reală. AR, este tehnologia care include HMD și afișe virtuale retiniene, pentru scopuri de vizualizare, precum și de construcție de medii controlate conținând senzori și actuatori.
Realitatea augmentată este considerată ca o extensie de realitate virtuală. Realitatea virtuală (VR) este un spațiu virtual în care jucătorul se afunda și depășește limitele de realitatea fizică. În Realitatea virtuala de timp, legile fizice și proprietățile de material nu mai dețin, în contrast cu lumea reală din acest mediu. În loc de a considera AR și VR ca și concepte exacte opuse, Milgram pretinde o realitate virtuală (RV) continuum (Milgram, Takemura, Utsumi și Kishino, 1994).
Diverse utilizări ale realitatății augmentate:
Publicitate: Utilizarea realității augmentate pentru a promova produsele prin intermediul aplicațiilor interactive, pentru a deveni comune. De exemplu, Nissan (2008 LA Auto Show), Best Buy (2009), și altele, au folosit webcam-AR pentru a conecta baza de modele 3D cu materiale imprimate. Există numeroase exemple de conectare mobile cu realitate augmentată pentru publicitatea outdoor.
Suport de activitate: activități complexe, cum ar fi asamblare, întreținere, și o intervenție chirurgicală poate fi simplificată prin introducerea de informații suplimentare în câmpul de vedere. De exemplu, etichetele pot fi afișate pe componentele unui sistem pentru a clarifica instrucțiunile de utilizare, pentru un mecanic care efectuează întreținere sistemului. Realitatea augmentată poate include imagini de obiecte ascunse, care pot fi deosebit de eficiente pentru diagnosticul medical sau chirurgie. Exemplele includ virtuale X-rays de vedere bazat pe tomografie, înaintea imaginii în timp real de la sondele cu ultrasunete și de microscopie confocale [26] sau deschiderea RMN în dispozitive. AR poate îmbunătăți vizualizarea unui făt în interiorul uterului mamei.
Navigare: AR poate spori eficacitatea dispozitivelor de navigare. De exemplu, construirea de navigare poate fi îmbunătățită pentru a ajuta la menținerea instalațiilor industriale. În aer liber, navigarea poate fi majorată pentru operațiuni militare sau de gestionare a dezastrelor. Head-up display sau ochelari de afișare în automobile pot oferi navigarea și informații de trafic. Head-up display sunt folosite în prezent în avioane de luptă. Aceste sisteme includ interactivitate completă, inclusiv urmărirea priviri. Acestea sunt, de asemenea, utilizate în prezent de către producătorii de automobile ca BMW, Corvette și GM, în parbrize, mai ales pentru a afișa informații la metru, informații despre trafic.
Industrial: AR poate fi folosit pentru a compara machetele digitale fizice cu machetele pentru găsirea eficientă a diferențelor dintre ele. Se pot proteja datele digitale, împreună cu prototipurile existente reale, și, astfel, reduce numărul de prototipuri reale de îmbunătățirea calități produsului final.
Serviciile militare și de urgență: realitatea augmentată portabilă, poate oferi astfel de informați și instrucțiuni, hărți, locații inamice, și celule de incendiu.
Artă: realitatea augmentata poate ajuta la crearea de artă, în realitate, timp real de integrare, cum ar fi pictura, desen și modelare. Este tehnologia de ultimă oră care a ajutat persoanele cu handicap să-și continue pasiunea lor.
Arhitectura: realitatea augmentatǎ poate simula proiecte planificate de construcții.
Atracții: Ghiduri care pot include etichete sau text referitoare la obiecte / locuri de vizitat. Cu această tehnologie utilizatorii pot reconstrui ruine, clădiri, sau chiar peisaje în care existau anterior.
Ora: evenimente istorice, cum ar fi reconstituiri de luptă,sau chiar, poate fi majorată pe peisaje actuale.
Colaborare: realitatea augmentată poate ajuta, facilita colaborarea între membrii echipei distribuite prin intermediul conferințelor cu participanți reali și virtuali.
De divertisment și educație: poate crea obiecte virtuale în muzee și expoziții, atracții de parcuri tematice, jocuri și cărți. Realitatea augmentatǎ poate fi, de asemenea, folosită pentru a face diferite jocuri, care pot fi jucate în aer liber…
Comerț: Realitatea augmentatǎ poate fi folositǎ pentru a afișa anumite produse de la un alt mod. De exemplu, cutiile de lego din Lego-magazin de la Schaumburg sunt echipate cu un cod QR care arată produsul, atunci când este asamblat. Realitatea augmentată poate fi, de asemenea, utilizată ca un ajutor în alegerea îmbrăcămintei.
Performanță:-poate fi folosit în concerte și spectacole de teatru. De exemplu, artiștii pot permite ascultătorilor de a spori experiența lor de ascultare prin adăugarea de performanțele lor fațǎ de alte trupe / grupuri de utilizatori.