ROMÂNIA BREAKING NEWS

Unul din cele mai frumoase trasee din lume a fost redeschis. Istoria lui începe dupa invazia Cehoslovaciei (1968), când s-a pus problema unui drum strategic

SHARE
, / 135 0

Circulaţia rutieră pe Transfăgărăşan, inclusiv pe sectorul interzis pe timp de iarnă, Piscu Negru şi Cabana Bâlea Cascadă a fost redeschisă.

„(…) pe acest sector este interzisă circulaţia pe timpul nopţii, între orele 21:00 şi 07:00, din cauza vizibilităţii reduse (ceaţă) şi a fenomenelor meteorologice neprevăzute ce pot pune în pericol siguranţa participanţilor la trafic. Menţionăm că în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea circulaţia se desfăşoară la altitudinea de 2.042 m. În urma reviziei speciale de astăzi, 15.06.2017, efectuată în baza Deciziei Directorului General al CNAIR SA, Ştefan Ioniţă şi în conformitate cu Regulamentul de funcţionare al DN 7C – Transfăgărăşan, s-a decis deschiderea circulaţiei şi pe sectorul de drum închis până acum”, se arată într-un comunicat de presă al Compania Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Transfagarasan este drumul printre muntii Fagarasului, ce incepe din localitatea Bascov, judetul Arges si se termina in apropierea localitatii Cartisoara, judetul Sibiu. Cu o lungime de aproximativ 152 Km, parte a DN 7 C, drumul face legatura intre cele doua provincii istorice Muntenia si Transilvania. De-a lungul acestei rute au fost construite diferite locatii care ofera cazare la cele mai inalte standarde si la preturi competitive.

Potrivit transfagarasan.info cei mai multi dintre noi cunosc faptul ca idea construirii unui drum peste muntii Fagarasului i-a apartinut lui Ceausescu. Realitatea este ca existau schite si planuri realizate inainte de 1960 care contineau detaliile unui drum ce printre muntii Fagarasului. Proiectul a fost abandonat deoarece bugetul de atunci nu suporta o asemenea cheltuiala, dar ideea a fost reluata dupa finalizarea lucrarilor la hidrocentrala de la Vidraru.

Dupa invazia Cehoslovaciei, in anul 1968, s-a pus problema unui drum strategic, dar in zona muntilor Cernei si Mehedintului.

Foto: Transfagarasan Nord – sursa: http://www.transfagarasan.info

In aceasta perioada, Nicolae Ceausescu a descoperit planurile initiale si a hotarat construirea unui drum cu o singura banda care sa asigura preluarea masei lemnoase a padurilor Fagarasilor si o ruta intre sudul si centrul tarii.

Lucrarile au demarat in decembrie 1969, din ambele capete de la sud, genistii din cadrul Regimentului 1 Ramnicu Valcea, iar de la nord cei de la Regimentului 52 Alba Iulia. Acestora li s-au alaturat lucratori civili atrasi in special de salariu destul de consistent pe vremea aceea, de aproximativ 6000 de lei.

In anul 1971, Ceausescu a schimbat planurile si drumul a devenit un drum national cu doua benzi, iar zona muntilor Fagaras ar fi trebuit sa devina o statiune a sporturilor de iarna cu peste 100 km de partii de schi , partii de bob, patinoare si hoteluri.

Proiectul s-a impotmolit cauza fiind lipsa acuta de fonduri sau indreptarea acestora catre alte lucrari considerate la acelt timp de stricta necesitate . Drumul ce unduia pe langa crestele Fagarasilor inghitise bani cu lopata.

In partea sudica drumul a fost construit pe drumurile forestiere care existau deja in jurul lacului, iar pe Valea Caprei era amenajat un drum forestier aproximativ 10 km.

Părerea ta contează

© Copyright 2012 - ROMÂNIA BREAKING NEWS - RBN Press