ROMÂNIA BREAKING NEWS

Home Posts Tagged "TVR"

TVR

,

Un material exploziv al jurnalistului  de la hunedoaralibera.ro

Sarbatorile_de_laTeba_interzise_la_TVR_romaniabreakingnews

Conducerea TVR refuză să transmită în direct spectacolul folcloric organizat cu prilejul Sărbătorii Naționale de la Țebea. Spectacolul folcloric de la Țebea nu va mai fi transmis în direct de Televizinea Română, așa cum se întâmplă de obicei. Conducerea TVR a luat această decizie într-o ședință a Comitetului Director prezidată de șeful instituției, Stelian Tănase.

Potrivit Directorului Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Hunedoara, Mariana Deac, decizia TVR a fost luată în ultimul moment, deși instituția pe care o conduce a respectat întocmai procedurile, de la scrisoarea de intenție până la negocierea onorariului perceput de TVR.

„Noi ne-am angajat să asigurăm cazarea și masa pentru întreaga echipă (50 de persoane) plus plata unui onorariu de 20.000 de lei, însă conducerea TVR a refuză să transmită în direct spectacolul așa cum se întâmplă de ani buni. Nu mi se pare normal ce se întâmplă, este vorba de o Sărbătoare Națională nu de un spectacol oarecare. Nu este corect ca o televizine publică, plătită din taxele tuturor românilor, să nu transmită un spectacol de asemenea anvergură”, a declarat pentru Hunedoara Liberă.ro Mariana Deac.

Directorul CJCPCT Hunedoara a mai declarat că va depune un memoriu la Comisiile de Cultură ale Senatului și Camerei Deputaților pentru a atrage atenția asupra refuzului televiziunii publice a retransmite spectacolul închinat memoriei Eroului Național Avram Iancu.

Contactat de Hunedoara Liberă.ro, și președintele Consiliului Județean Hunedoara – organizatorul evenimentului, Adrian David, și-a arătat indignarea față de decizia board-ului TVR.

„Fiind o Sărbătoare Națională, nu am conceput ca altă televiziune să transmită spectacolul. În ultima ședință, domnul director Stelian Tănase a avut o atitudine ostilă față de transmisiunile spectacolelor de folclor și s-a luat decizia de a nu mai transmite evenimentul de la Țebea din acest an, în condițiile în care televiziunea publică primeau și bani pentru asta. Televiziunea Română este o entitate publică, dar se comportă ca o entitate privată. E ca și cum eu aș percepe onorarii pentru audiențe la CJ Hunedoara. Este regretabil ce se întâmplă”, a declarat Adrian David.

Vocea TVR adevăr a grăit… în 2014

În 7 septembrie 2014, când s-au împlinit 142 de ani de la moartea Crăișorului, gazda spectacolului care a fost transmis de TVR – Iuliana Tudor a vorbit pe scena de la Țebea despre rolul TVR:

“Prezența noastră aici are legătură cu misiunea televiziunii publice din orice țară. Avram Iancu este un Erou Național, iar televiziunea publică are obligația de a reaminti modelele pe care copiii noștri trebuie să le cunoască în materie de credință.”

Privit într-un context lărgit, gestul conducerii TVR este practic a doua lovitură dată memoriei lui Avram Iancu după ce președintele Klaus Iohannis a refuzat să promulge legea privind declararea Crăișorului Munților drept „Erou Național al Românilor”. Decizia TVR are ca efect imediat reducerea impactului mediatic pe care îl are Sărbătoarea Națională de la Țebea la care participă zeci de mii de români, inclusiv politicieni de prim rang care s-au folosit de acest prilej de-a lungul anilor pentru a câștiga capital electoral. 

La scurt timp de la confirmarea informației potrivit căreia Televiziunea Română nu va mai transmite în direct spectacolul folcloric de la Țebea, organizat de Consiliul Județean Hunedoara prin Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Hunedoara, interpreții din județ și din țară reacționează dur. Astfel, pe conturile de socializare ale mai multor artiști au fost postate mesaje prin care decizia conducerii TVR este criticată dur.

„Dacă domnul Tanase va continua cu asemenea reforme încă de pe acum vă pot spune dragi prieteni că va trebui să ne luăm adio de la televiziunea publică, asemenea oameni îngroapă ceea ce ne-a mai rămas ca entitate a neamului nostru romanesc tradițiile , obiceiurile și istoria. Cu siguranță acest domn habar nu are ce înseamnă să fi român să simți românește să arăți semenilor tăi că poți să pui la loc de cinste însemnele naționale și eroi care s-au jertfit pentru neamul românesc. În altă ordine de idei mi-aș permite în numele tuturor colegilor mei de cântec să îl invit pe domnul președinte al TVR Stelian Tănase pe data de 13 septembrie 2015 la Țebea să vadă și totodată să simtă ce înseamnă să fi român ce înseamnă să fi patriot adevărat ce înseamnă să fi ‪‎ardelean‬ din tată-n fiu.” (OVIDIU OLARI, DEVA)

„Oare Societatea Romana de Televiziune ce dorește să prezinte dacă nu spiritul românesc, ce dorește să arate poporului românesc? Duminică, la predica de după Sf. Liturghie, preotul spunea că dacă noi nu suntem stăpâni să ne conducem și să ne organizăm, vor veni alte nații să o facă. Îi dau perfectă dreptate pentru că, prin acest pas facut de “mai marii Televiziunii Romăne” arătăm lumii întregi că suntem un popor vulnerabil și cât de mult le pasă unora de România, de istoria ei sau de simbolurile ce s-au jertift pentru noi. Domnilor, ce suflet aveți în dumneavoastră? De români adevărați, în niciun caz!”(BOGDAN TOMA, HUNEDOARA)

„Este un spectacol omagial ce este sfidat și anihilat de către conducerea TVR-lui. Națiunea românească a tânjit întotdeauna să vadă astfel de evenimente, iar unui om i se permite să ignore cerințele unui întreg neam. Rușine, directore, oricare ai fi tu! Probabil că vei ajunge mare prin nemernicia de care dai dovadă. Nu uita că în locul tău nu poate răspunde nimeni când va trebui să dai socoteală.” (ILIE MEDREA, SIBIU)

„Se încearcă o globalizare forțată, iar dacă nu luăm atitudine se va reuși. Acesta este adevăratul pericol care ne paște, iar această atitudine a TVR-ului este doar începutul.” (CĂTĂLIN HAȘA, ALBA IULIA)

Care este explicația conducerii Televiziunii Române

Contactat de Hunedoara Liberă,ro Președintele Director General al TVR, Stelian Tănase, a declarant că decizia este rezultatul unor măsuri de reducere a costurilor.

„Cele mai costisitoare transmisiuni sunt cele din weekend. Decizia a fost luată de Comitetul Director și Consiliul de Administrație.E prima data când am luat o astfel de măsură pentru că nu avem bani, în luna octombrie ni se vor popri din nou conturile, avem datorii de 200 de milioane de euro. Și eu aș prefer să facem investiții, să facem programe, dar acum ne aflăm în această situație”, a declarat pentru publicația noastră Stelian Tănase.

Refuzul Președintelui Director General al TVR vine după ce Consiliul Județean Hunedoara și-a exprimat deja disponibilitatea de a asigura cazarea și masa celor 50 de membri ai echipei tehnice, precum și plata unui onorariu de 20.000 de lei.

De ce deranjează spectacolul de la Țebea ?

După ce președintele României, Klaus Iohannis a refuzat să promulge legea prin care Avram Iancu era declarat „Erou Național al Românilor”, această a doua palmă vine ca un trăznet asupra moților din Munții Apuseni și asupra românilor care păstrează filonul nationalist.

Este de notorietate că Sărbătoarea Națională de la Țebea este una dintre cele mai mai cunoscute manifestări patriotice din România. Spectacolul folcoric reunește an de an pe scena evenimentului nume mari ale cântecului românesc, dar și un bogat repertoriu ale celor mai cunoscute cântece ale românilor: „Doamne, ocrotește-i pe români!”, „Frați români din lumea-ntreagă”, „Dac-am plecat, Ardealule, din tine”, „Balada lui Iancu”, „Treceți, batalioane române!”, „Din țara moților”, „Tu, Ardeal”, șamd.

În aceste condiții, se ridică justificat un mare semn de întrebare: cine are interes ca Sărbătoarea Națională de la Țebea să își piardă din intensitate? 

Publicat de romaniabreakingnews.ro

,

TVR1

Dupa un un număr de  7 ani de întrerupere, TVR 1 a început să  emită din nou la Chișinău, pentru românii din Republica Moldova, azi 1 Decembrie 2012, la ora 7,00. S-a format o redacție specială care va ocupa de emisiunile informative, culturale și istorice. Azi la emisiunea inaugurală au fost invitați și au facut declarații. domnul Gheorghe Duca -Președintele Academiei R.Moldova, domnul Valeriu Matei – Președintele ICR Chișinău, precum și  Ambasadorul României la Chișinău -Excelența Sa Marius Lazurcă.

Pentru foarte multă lume, revenirea TVR-ului a fost un prilej de sărbătoare.

Diana Cucoara, 26 ani, Chișinău. „Eu am crescut cu emisiunile de la TVR1, iar copilăria mea este strâns legată de ele. Un sincer mulțumesc autorităților române că au hotărât să readucă televiziunea copilăriei la mine acasă”.

Ana Perciune, 22 ani, Rezina. „TVR este unicul post din România care nu s-a tabloidizat, iar acest lucru îi oferă o notă enormă de credibilitate. Sunt enorm de fericită că voi putea urmări emisiunile „Profesioniștii”, „Garantat sută la sută” și chiar acea Teleenciclopedie”, fără a fi cenzurată de cineva”.

Valeriu Oglindă, 24 ani, Leova. „Noi cei care locuim pe malul Prutului aveam acces la TVR-ul original. Dar sunt enorm de bucuros că toată Moldova va avea acces la programe de bună calitate, știri echidistante, mai mare unire decât asta nu cred mai există până acum”.

Vera Nicolăescu, 62 ani, Strășeni. „Țin minte cum sâmbăta mergea numai desene animate, iar eu lăsam nepoții în casă și îmi căutam de lucru prin curte. Pe vremea noastră TVR-ul era interzis dar noi tot îl recepționam datorită antenelor învelite cu sârmă din cupru, dar acum ele este accesibil, dar cineva ni l-a furat. Mă bucur pentru această revenire și să fie într-un ceas bun”.

Menționăm că TVR 1 a dispărut din Republica Moldova în anul 2007, atunci Consiliul Coordonator al Audiovizualului oferindu-i licență postului de televiziune 2plus, care retransmitea postul Antena 1. Din 2010 2 plus a început să retransmită TVR, însă doar 65% dintre emisiuni, iar o parte din ele fiind difuzate în R. Moldova, mult mai târziu de la data difuzării în România. TVR va fi disponibil prin toate rețelele de cablu din Moldova, în mod obligatoriu.

Surse:  R.B.N.Press și Timpul.md

,

Un material jurnal.md

Televiziunea Publică Română revine în Republica Moldova de la 1 decembrie curent. Societatea Română de Televiziune (SRTv) a solicitat și obținut de la CNA (Consiliul Național al Audiovizualului) aprobarea unei grile secundare a postului TVR Internațional dedicată Republicii Moldova.

Cu toate că de la 1 decembrie curent TVR va reveni în spațiul media din țara noastră, programele care vor fi difuzate de postul de televiziune vor fi „un mix al celor mai bune programe transmise în prezent de canale ale televiziunii publice din România și producții special dedicate telespectatorilor din Republica Moldova”, a menționat președintele-director general al SRTv, Claudiu Săftoiu, transmite Mediafax.

Săftoiu a ținut să precizeze că autoritățile din R. Moldova țin foarte mult ca 30 la sută din grila de emisie a TVR să fie producție proprie. Sediul televiziunii va fi în cadrul aceleiași clădirii unde se află postul public de televiziune „Moldova 1”. El a menționat, însă, că acestea sunt elemente care țin de anul viitor. „Anul acesta, la 1 decembrie, reluăm practic retransmisia fără a putea decât foarte puțin să oferim producție proprie pe buletinele informative din Republica Moldova. Anul viitor însă nădăjduim într-o finanțare a Guvernului pe grila aceasta a doua a TVR Internațional și lucrurile se vor pune în mișcare.” Săftoiu a precizat că SRTv a solicitat alocarea unei sume de 270.000 de lei românești pentru echiparea studioului de la Chișinău al Televiziunii publice în colaborare cu Moldova 1.

Președintele Asociației pentru Dezvoltarea Culturii și Protecției Drepturilor de Autor și Conexe APOLLO, Vasile Năstase, a declarat, pentru Jurnal.md, că din ședința CNA din România au fost dezvăluite anumite detalii despre care în R. Moldova nu se știa: „În primul rând, am aflat detalii despre modul în care TVR a rămas fără frecvență. Ceea ce este nou în această decizia a CNA e faptul că în 2007 TVR reglementase problema finanțării, dintr-un credit de 9 milioane de dolari acordat R.Moldova de România, pe care RM nu îl returnase în 2007. S-au găsit băgători de seamă care au spus că frecvența a fost luată legal, că TVR nu plătea. Acum a fost confirmat legal de către CNA.”

Referindu-se la noul sediu al TVR în Moldova, Năstase a ținut să precizeze că televiziunea publică din R. Moldova este partajată după criterii politice. „Să înțelegem că TVR va ajunge o anexă a PD?”, a subliniat președintele APOLLO.

Potrivit lui Săftoiu, într-o primă etapă TVR va fi retransmis în sistemul de cablu din R. Moldova. „A doua etapă, începând din 2015, este participarea la o licitație potrivit legii audiovizualului din Republica Moldova pentru o frecvență națională în regimul de transmisie digital terestrial”, a menționat acesta.

Președintele Asociației APOLLO trage semnale de alarmă. „Ceea ce m-a mirat din ceea ce e nou este că președintele TVR a spus că în prima etapă formula mixtă va fi retransmisă în sistem de cablu, iar a doua etapă – începând cu anul 2015 – TVR va participa la o licitație potrivit legii audiovizualului din RM pentru o frecvență națională în regimul terestrial. TVR, care a fost umilit de către regimul comunist, a fost umilit dublu, dacă nu triplu de către actuala guvernare mafiotică din RM, care în loc să rezolve problemă și să repună imediat în drepturi SRTv, asistăm la 4 ani de purtare a TVR prin instanțele de judecată ale lui Plahotniuc pentru că el este interesat ca să nu revină TVR, pentru că frecvența apartine 2Plus – adică lui. Cat de tare este umilit acum TVR și prin el poporul român.”

Vasile Năstase susține că nu poate exista o licitație în ceea ce privește obținerea unei frecvențe, pentru că legislația din R. Moldova nu permite acest lucru. „Este vorba de un concurs. Se vor umili prin participarea la concurs iar dacă haiducii lui Plahotniuc din CCA, de soiul Pocaznoi, vor binevoi să acorde un loc în multiplexul digital creat în 2015, atunci TVR, indiferent în ce formulă, va obține acest drept. Dar dacă rânzele acestor haiduci vor gândi altfel, atunci TVR nu va obține nici posibilitatea să emită în sistem digital, și atunci vom privi așa ca în 1988, când ne interesau meciurile Stelei în Liga Europei, cu invenții inginerești deosebite. Ajungem la ridiculitate.

Dupa ce am citit aceste informații, revolta și îngrijorarea au crescut înzecit. Am văzut că TVR nu mai vine în R. Moldova, va fi o replică urâtă și până la urmă ajunge la cheremul PD și va fi un fel de remorcă a PD.”

Precizăm că în condițiile actuale TVR nu poate reveni în Republica Moldova cum a fost până în 2007. Asta pentru că frecvențe terestre de transmitere a postului de televiziune nu mai sunt disponibile.

În contextul dat Președintele Asociației pentru Dezvoltarea Culturii și Protecției Drepturilor de Autor și Conexe APOLLO, Vasile Năstase, a lansat un apel public privind retransmisia TVR prin cablu. Acesta a menționat că o atare abordare este o batjocură, în situația în care serviciile TV furnizate de operatorii de cablu sunt contra plată și, de cele mai dese ori, sunt inaccesibile populației RM, în mod special telespectatorilor din mediul rural.

„În contextul monopolului audiovizual deținut de către posturile de televiziune ce aparțin mogulului Vladimir Plahotniuc (numit și Vladimir Ulinici pe teritoriul României), după ce au fost cumpărate cu milioane de euro majoritatea covîrșitoare a frecvențelor terestre, inclusiv a două din cele TREI cu acoperire națională și concentrate în posturile Prime, Canal 3, 2 Plus, Publika TV, Muz TV (Moldova 1 continuînd să rămînă radiodifuzor public) nu va fi lansat în curînd multiplexul digital cu acoperire națională deoarece acesta ar strica planurile electorale ale mogulului. În înțelegerea asociației noastre și potrivit informațiilor neoficiale, promisiunea acordări unui slot din viitorul multiplexor digital pe întreg teritoriul R.Moldova este iluzorie și nerealizabilă în următorii 5 ani”, se spune în declarația Apollo.

Cazul TVR:

SRTv a anunțat, pe 7 noiembrie, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că TVR va relua transmisia programelor în Republica Moldova pe 1 decembrie. Potrivit TVR, Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a transmis Televiziunii Române că a luat act de semnarea Acordului de soluționare amiabilă a Cererii nr. 36398/08, depusă de TVR împotriva Republicii Moldova la CEDO pe 1 august 2008. Ca urmare, litigiul dintre cele două părți a fost stins la Curtea Europeană.

„Curtea a consfințit astfel Acordul de soluționare amiabilă pe care l-am semnat cu Guvernul Republicii Moldova, un document esențial, care a înlăturat cel mai dificil obstacol în calea prezenței programelor TVR în Republica Moldova”, a spus la momentul respectiv Claudiu Săftoiu. „Salutăm decizia CEDO și ne bucură faptul că suntem tot mai aproape de momentul în care telespectatorii din Republica Moldova vor urmări din nou emisiunile TVR”, a continuat președintele-director general al TVR.

Acordul de soluționare amiabilă a cererii depuse de TVR împotriva Republicii Moldova la CEDO a fost semnat pe 12 septembrie, de Claudiu Săftoiu, președinte-director general al TVR, și Lilian Apostol, agent guvernamental la CEDO al Republicii Moldova, după ce autoritățile de la București, prin secretarul de stat Bogdan Aurescu, și cele de la Chișinău au finalizat negocierile privind colaborarea în domeniul retransmisiei serviciilor de programe ale radiodifuzorilor publici.

Potrivit acordului, Guvernul și autoritățile Republicii Moldova vor asigura atribuirea către Televiziunea Română a unui segment din primul multiplexor cu acoperire națională în noul sistem digital, aflat în etapa de introducere.

Potrivit comunicatului remis MEDIAFAX de televiziunea publică, pe 1 octombrie 1990, programele TVR 1 încep să fie retransmise în Republica Moldova, în baza Ordonanței Ministrului Comunicațiilor al RSS Moldovenești. Din 1995, difuzarea programelor TVR 1 în Republica Moldova este plătită din bugetul României.

În 1997, finanțarea serviciilor de retransmisie are la bază Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 941/13.10.1997 și Hotărârea Guvernului României nr. 605/18.09.1998 privind reglementarea soldului nerambursat al creditului tehnic în sumă de 3,42 de milioane de dolari, acordat de Guvernul României Guvernului Republicii Moldova în anii 1991 și 1992 și a contractului cu privire la prestarea serviciilor de televiziune nr. 1-RC/10 iunie 1999 dintre Întreprinderea de Stat Radiocomunicații și Ministerul Finanțelor Republicii Moldova.

În 2002, finanțarea acordată de Guvernul României s-a consumat. Concomitent, Protocolul de colaborare dintre SRTv și Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor din Republica Moldova, semnat pe 8 iunie 2001, și-a pierdut valoarea juridică, fapt care a dus la sistarea difuzării programului TVR 1.

Începând din luna martie a anului 2003, Întreprinderea de Stat Radiocomunicații retransmite programele TVR 1 pe teritoriul Republicii Moldova în baza Protocolului de colaborare dintre SRTv și Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor din Republica Moldova, între anii 2003-2006, semnat la București pe 8 mai 2003.

În 2006 expiră Protocolul de Colaborare între SRTv și Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor din Republica Moldova (2003-2006). TVR finalizează demersurile interne pentru semnarea unui nou document, pentru perioada ianuarie – iunie 2007, acoperită de soldul rămas disponibil din creditul tehnic de 3 milioane de dolari.

TVR colaborează cu Ministerul de Finanțe, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) și Guvernul României pentru identificarea urgentă a surselor de finanțare necesare retransmisiei programelor TVR 1 pe teritoriul Republicii Moldova, consumate integral pe 14 iunie 2007. Eforturile autorităților române rămân fără răspuns.

MAE anunță găsirea unei soluții de finanțare, dintr-un sold nerambursat de circa 9,4 milioane de dolari din creditul acordat în 1993, iar Ministerul Finanțelor din Republica Moldova primește favorabil propunerea.

În ședința Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) din Republica Moldova din 31 iulie 2007 este anunțată destituirea președintelui CCA, Corneliu Mihalache, și numirea unui nou președinte. În cadrul aceleiași ședințe s-a decis (cu votul a cinci membri din nouă) și scoaterea la concurs a mai multor frecvențe de radio și TV, printre care și rețeaua de stat TV nr. 2 a Întreprinderii de Stat Radiocomunicații, folosită pentru retransmiterea programele TVR 1, la cererea Ministerului Dezvoltării Informaționale. În același an, pe 29 august, SRTv și SC Rețele și Cabluri SRL din Republica Moldova încheie un contract având ca obiect retransmisia prin cablu a TVR Internațional. Pe 19 septembrie, SRTv și Euro TV din Chișinău semnează un contract având ca obiect retransmiterea programelor TVR Internațional, pentru o perioadă de 12 luni.

Pe de altă parte, pe 27 septembrie, frecvența de stat nr. 2 din Republica Moldova, pe care emitea postul TVR 1, a fost acordată de CCA postului de televiziune 2 Plus.

În noiembrie 2007, SRTv atacă în instanță deciziile CCA și solicită abrogarea lor, precum și achitarea unor despăgubiri. Pe 14 februarie 2008, Curtea de Apel Chișinău consideră demersul SRTv ca fiind întemeiat. Ca urmare, admite cererea televiziunii publice de suspendare a executării celor deciziilor CCA – de scoatere la concurs a frecvenței de stat nr. 2 (atribuită anterior SRTv) și acordarea ei către o societate privată, Tele M International SRL – până la adoptarea unei hotărâri în procesul de fond. SRTv avea astfel posibilitatea să retransmită programele TVR 1 pe parcursul judecării procesului.

Potrivit TVR, pe 18 februarie, în mod surprinzător și fără a avea probe noi, Curtea Supremă de Justiție admite recursul lapidar al CCA și casează încheierea Curții de Apel Chișinău. Ulterior, Curtea de Apel Chișinău respinge acțiunea SRTv pe fond, deși, inițial admisese cererea Televiziunii Române ca fiind legală și temeinică.

Pe 10 iulie, Curtea Supremă de Justiție a Republicii Moldova respinge recursul SRTv împotriva celor două decizii ale CCA prin care s-a interzis nelegal și abuziv retransmiterea programelor TVR1 pe frecvența de stat nr. 2, pentru care TVR deținea licență valabilă până în 2011.

Pe 1 august 2008, SRTv atacă Guvernul moldovean la CEDO, după ce instanțele de judecată din Republica Moldova au respins cererea societății privind reluarea transmisiunii TVR 1 în Republica Moldova prin frecvența de stat nr. 2.

Pe 6 noiembrie, CEDO comunică faptul că a fost demarată procedura de examinare prealabilă a cererii SRTv, sub aspectul admisibilității, și că a solicitat Guvernului Republicii Moldova să prezinte explicații în scris cu privire la acest caz, până la data de 26 februarie 2009. În același timp, CEDO a transmis Guvernului României o scrisoare, prin care acesta este invitat să sprijine ca parte terță televiziunea publică în acest proces, comunicând Curții și punctul său de vedere în acest sens.

În octombrie 2009, Ministerul Justiției din Republica Moldova anunță că este gata să încheie o tranzacție de împăcare între Guvern și SRTv imediat ce părțile din acest dosar (SRTv, CCA, Ministerul Tehnologiilor Informaționale și Comunicațiilor) vor identifica o soluție acceptabilă pentru ele.

Între 18 și 21 aprilie 2010, o delegație a TVR merge într-o vizită oficială la Chișinău pentru a discuta despre deblocarea retransmisiei programelor TVR și înființarea unui studio TVR la Chișinău.

Pe 10 noiembrie 2010, emisiunile TVR 1 sunt retransmise din nou în Republica Moldova, după o pauză de trei ani, pe frecvența postului 2 Plus. TLF M International, deținătoarea postului 2 Plus, societatea în favoarea căreia s-a retras frecvența postului românesc, în anul 2007.

Pe 12 septembrie 2013, Claudiu Săftoiu, președinte-director general al SRTv, și Lilian Apostol, agent guvernamental al Republicii Moldova, au semnat Acordul de soluționare amiabilă a Cererii nr. 36398/08, depusă de TVR împotriva Republicii Moldova la Curtea Europeană a Drepturilor Omului pe 1 august

2008.

Apel public privind retransmisia TVR prin cablu: „Este o batjocură”

Retransmiterea postului TVR1 de către operatorii de cablu reprezintă o batjocură, în situația în care serviciile TV furnizate de operatorii de cablu sunt contra plată și, de cele mai dese ori, sunt inaccesibile populației RM, în mod special telespectatorilor din mediul rural.

Declarația aparține Asociației pentru Dezvoltarea Culturii și Protecției Drepturilor de Autor și Conexe „Apollo”, care a emis astăzi un apel public în legătură cu situația creată în jurul retransmisiei TVR în RM.

„Suntem profund îngrijorați de modul în care s-a decis difuzarea postului TVR1 deoarece acesta nu va reveni în Republica Moldova la fel cum a fost până în 2007. Conform noii înțelegeri, până la alocarea unui slot din viitorul multiplexor digital cu acoperire la nivelul întregii R. Moldova (trecerea la televiziune digitală), Televiziunea Publică Română va fi retransmisă pe teritoriul RM de către operatorii de cablu, iar din 2015 acesteia i se va elibera, chipurile, fără obligativitatea participării la un concurs, o licență de emisie.

În contextul monopolului audiovizual deținut de către posturile de televiziune ce aparțin mogulului Vladimir Plahotniuc (numit și Vladimir Ulinici pe teritoriul României), după ce au fost cumpărate cu milioane de euro majoritatea covîrșitoare a frecvențelor terestre, inclusiv a două din cele TREI cu acoperire națională și concentrate în posturile Prime, Canal 3, 2 Plus, Publika TV, Muz TV (Moldova 1 continuînd să rămînă radiodifuzor public) nu va fi lansat în curînd multiplexul digital cu acoperire națională deoarece acesta ar strica planurile electorale ale mogulului. În înțelegerea asociației noastre și potrivit informațiilor neoficiale, promisiunea acordări unui slot din viitorul multiplexor digital pe întreg teritoriul R.Moldova este iluzorie și nerealizabilă în următorii 5 ani”, se spune în declarația Apollo.

Menționăm că TVR și-a încetat emisia în RM în perioada guvernării comuniste, pe 27 septembrie 2007, în urma unei decizii a CCA, pentru o pretinsă datorie pe care ar fi avut-o față de Ministerul Dezvoltării Informaționale de atunci.  Imediat, licențele de emisie luate de la SRTv au fost acordate, în urma unui concurs, firmei off-shore Telefe M International, care ar fi fost controlată de Vladimir Plahotniuc, pe atunci om de afaceri apropiat liderului comunist, Vladimir Voronin.  Pe frecvența a II-a de stat, cu o acoperire națională de 95%, a început să fie transmis postul TV 2 Plus, deținut de Telefe M. La vremea respectivă, experții media afirmau că prin această schemă a fost sistat accesul la informațiile obiective recepționate în satele moldovenești.

De menționat că la 31 iulie 2007, în cadrul ședinței Consiliului Coordonator al Audiovizualului, pentru retragerea licenței TVR au votat cinci membri ai CCA: Corneliu Mihalache, Gheorghe Gorincioi, Carmelia Albu, Valeriu Soltan și Valeriu Frumusachi. Retragerii licenței TVR s-au împotrivit: Vlad Țurcanu, Ludmila Vasilache și Ruslan Pleșca. Votul lui Valeriu Frumusachi, care în prezent lucrează la postul TV Prime, controlat de către oligarhul Vladimir Plahotniuc, a fost atunci decisiv. Frumusachi a fost ultimul care a votat. În situația în care pentru retragerea licenței votaseră 4 membri, iar împotrivă – 3 membri, votul lui Frumusachi a fost cel care a înclinat balanța și a decis retragerea licenței TVR.

Vedeți mai jos apelul public lansat astăzi de Asociația „Apollo”:

Guvernului Republicii Moldova
Guvernului României
Societatea Română de Televiziune

În atenția:
Președintelui Republicii Moldova
Parlamentului Republicii Moldova
Președintelui României
Parlamentului României
Departamentul politici pentru relația cu Românii
de Pretutindeni
Ambasadei Statelor Unite ale Americii în Moldova
Delegației Uniunii Europene în Moldova
Reprezentanței Consiliului Europei în Moldova
Centrului pentru Jurnalism Independent din Moldova
Asociației Presei Electronice din Moldova (APEL)
Mass-mediei

Asociația pentru Dezvoltarea Culturii și Protecției Drepturilor de Autor și Conexe APOLLO a fost creată în anul 2010 în scopul monitorizării domeniului audiovizual din Republica Moldova.

În perioada ianuarie-aprilie 2013, Asociația noastră a expediat mai multe scrisori de sensibilizare privind problematica complexă a retransmisiei postului public de televiziune TVR1 pe teritoriul R. Moldova.

Am atras atenția autorităților ambelor state că atât pe timpul regimului lui Voronin, cât și în condițiile guvernării Alianței pentru Integrare Europeană, Consiliul Coordonator al Audiovizualului din Republica Moldova execută deciziile unipersonale ale lui Vladimir Plahotniuc, iar ca rezultat avem situația, potrivit căreia postul TVR1, după ce i-a fost retrasă frecvența terestră cu acoperire națională, este retransmis într-un mod insultător, persiflant si batjocoritor, lipsind telespectatorii de emisiunile îndrăgite ale postului românesc.

Fără a mai spera într-o revenire a postului TVR 1 în Republica Moldova, din presa locală am aflat despre hotărîrea recentă adoptată de CEDO cu privire la recunoașterea acțiunilor ilegale din partea autorităților RM atunci cînd au retras frecvența terestră de la postul TVR1 în anul 2007.

Suntem profund îngrijorați de modul în care s-a decis difuzarea postului TVR1 deoarece acesta nu va reveni în Republica Moldova la fel cum a fost până în 2007. Conform noii înțelegeri, până la alocarea unui slot din viitorul multiplexor digital cu acoperire la nivelul întregii R. Moldova (trecerea la televiziune digitală), Televiziunea Publică Română va fi retransmisă pe teritoriul Republicii Moldova de către operatorii de cablu, iar din 2015 acesteia i se va elibera, chipurile, fără obligativitatea participării la un concurs, o licență de emisie.

În contextul monopolului audiovizual deținut de către posturile de televiziune ce aparțin mogulului Vladimir Plahotniuc (numit și Vladimir Ulinici pe teritoriul României), după ce au fost cumpărate cu milioane de euro majoritatea covîrșitoare a frecvențelor terestre, inclusiv a două din cele TREI cu acoperire națională și concentrate în posturile Prime, Canal 3, 2 Plus, Publika TV, Muz TV (Moldova 1 continuînd să rămînă radiodifuzor public) nu va fi lansat în curînd multiplexul digital cu acoperire națională deoarece acesta ar strica planurile electorale ale mogulului. În înțelegerea asociației noastre și potrivit informațiilor neoficiale, promisiunea acordări unui slot din viitorul multiplexor digital pe întreg teritoriul R.Moldova este iluzorie și nerealizabilă în următorii 5 ani.

De asemenea, retransmiterea postului TVR1 de către operatorii de cablu reprezintă o batjocură, fiind cunoscut faptul că serviciile TV furnizate de operatorii de cablu sunt contra plată și, de cele mai dese ori, inaccesibile populației R.Moldova, în mod special telespectatorilor fideli din mediul rural.

S-a facut o mare nedreptate faptul că frecvența terestră deținută de către postul de televiziune 2Plus nu va fi restituită postului TVR1, astfel fiind încălcat principiul de drept Restitutio in integrum. Hotărîrea CEDO a fost ultima speranță pentru populația R.Moldova de a prinde semnalul TVR1 fără echipamente suplimentare și fără a achita bani.

Actualele condiții de retransmisie negociate de ambele părți demonstrează încă o dată ignorarea telespectatorilor fideli ai postului TVR1 din Moldova și urmărirea unor interese politice dictate de controversatul om de afaceri Vladimir Plahotniuc.

Facem un ultim apel la conștiința celora care le pasă de continuarea identității românești în Republica Moldova și solicităm instituțiilor abilitate, inclusiv Guvernului și Președinției României, ca, exercitîndu-și obligațiile constituționale, să obțină necondiționat frecvența terestră ce i-a fost furată pentru a emite în R. Moldova. Doar în acest mod, ținând cont de interesul deosebit al sutelor de mii de basarabeni cu cetățenie română, TVR ar putea redeveni, într-un tremen scurt, cel de-al doilea post public de televiziune din Republica Moldova. O altă abordare ar însemna nu doar capitularea statului român în fața unui oligarh care a capturat întreg sistemul de drept din Republica Moldova, Audiovizualul și alte instituții fundamentale, ci și o legiferare rușinoasă a hoției comise în 2007 prin intermediul unui Consiliu Coordonator Audiovizual aservit propriei persoane. Mai mult, ținînd cont de calitatea îndoielnică a emisiunilor incluse în contentul postului 2 Plus, care a sluțit în ultimii ani imaginea TVR, recomandăm negociatorilor să propună includerea postului 2Plus în rețelele de cablu și în multiplexul digital viitor pentru a fi difuzat în mod accidendal și complementar consumatorilor de programe.

—————————-

Cu respect,
Vasile Nastase
Asociația pentru Dezvoltarea Culturii și Protecției Drepturilor de Autor și Conexe (APOLLO)

Sursa: jurnal.md
,

TVR va emite din nou în Moldova de la 1 decembrie 2013 ! …de ziua Națională a tuturor Românilor, Parada Militară a Armatei Române va putea fi vazută la televizor în R.Moldova.

La 1 decembrie, TVR va reveni în spațiul mediatic din Republica Moldova, potrivit anunțului făcut marți de președintele-director general al Societății Române de Televiziune, Claudiu Săftoiu, în cadrul unei întrevederi cu președintele Parlamentului de la Chișinău, Igor Corman. Astfel, TVR își propune să acopere în detaliu realitățile din Republica Moldova, prin programe autohtone în proporție de 30% din grila de emisie și prin emisiuni produse în colaborare cu postul național de televiziune de peste Prut, „Moldova 1“, se mai arată într-un comunicat remis de Parlamentul de la Chișinău, citat de corespondentul Agerpres. Potrivit Acordului de soluționare amiabilă a cererii Societății Române de Televiziune, semnat la 12 septembrie 2013, pentru început, va fi retransmis semnalul de către toți operatorii prin cablu din Republica Moldova, iar din 2015 Televiziunii Române i se va acorda un slot de acoperire națională în multiplexul digital.

ziarullumina.ro

TVR revine în RM; CEDO a obligat autoritățile RM să întoarcă frecvența

Autoritățile de la Chișinău sunt obligate să restituie frecvența TVR în maximum 30 de zile de la cererea oficială a postului de televiziune.

Decizia cu privire la Acordul amiabil de soluționare a cauzei TVR împotriva Republicii Moldova a fost publicată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului. Măsura va fi supravegheată de Comitetul Miniștrilor al Consiliului Europei.

Televiziunea română a aplicat în 2008 la CEDO o plângere referitoare la retragerea abuzivă, în 2007, a licenței de utilizare a frecvenței TVR în Moldova. În 2009, Guvernul României a decis să intervină în cauza TVR împotriva Republicii Moldova. Părțile au convenit, în ianuarie 2013, să soluționeze amiabil cauza și au notificat în acest sens CEDO.

Vedeți mai jos declarația Ministerului Afacerilor Externe al României privind decizia CEDO:

Ministerul Afacerilor Externe salută publicarea astăzi, 7 noiembrie 2013, a Deciziei Curții Europene a Drepturilor Omului (CEDO) în cererea nr. 36398/08 – Societatea Română de Televiziune (actualmente Televiziunea Română – TVR) împotriva Republicii Moldova. Decizia Curții validează termenii Acordului amiabil de soluționare a cauzei, negociat cu sprijinul MAE și semnat de părți la București, la 12 septembrie 2013, și închide astfel dosarul aflat pe rolul Curții.

Decizia Curții are putere executorie, fiind imediat aplicabilă, iar aplicarea sa va fi supravegheată de Comitetul Miniștrilor al Consiliului Europei.

În acest moment sunt întrunite, sub aspectul dreptului internațional, condițiile necesare pentru revenirea efectivă a Televiziunii Române în spațiul media de peste Prut. Astfel, potrivit termenilor confirmați de Decizia CEDO, reintrarea TVR pe piața media din R. Moldova se va face prin următoarele modalități:

  • preluarea imediată (în maximum 30 de zile de la cererea formală a TVR) a programelor TVR dedicate R. Moldova de către operatorii de cablu din R. Moldova;

  • alocarea imediată (în maximum 30 de zile de la cererea formală a TVR), către TVR, a unui slot din proiectul-pilot pentru transmisia digitală terestră, amplasat în Chișinău;

  • alocarea unui slot din viitorul multiplexor digital cu acoperire la nivelul întregii R. Moldova și (în acest scop) eliberarea unei licențe de emisie în favoarea TVR, fără obligativitatea participării la un concurs, la momentul trecerii la televiziunea digitală în R. Moldova (2015); acordarea licenței se va face pe perioada maximă prevăzută de legislația R. Moldova.

Ministerul Afacerilor Externe își exprimă încrederea că, în urma îndeplinirii cu celeritate de către autoritățile competente ale R. Moldova a formalităților necesare conform Deciziei CEDO și Înțelegerii Amiabile, publicul de peste Prut va putea urmări, în cel mai scurt timp, emisiunile dedicate R. Moldova ale postului public de televiziune din România.

Informații suplimentare:

Plângerea introdusă în 2008 de către Societatea Română de Televiziune (actualmente Televiziunea Română – TVR) la CEDO a vizat încălcarea de către autoritățile R. Moldova a drepturilor societății reclamante la libera exprimare și la respectarea bunurilor, generată de retragerea abuzivă, în 2007, a licenței de utilizare a unei frecvențe naționale (care fusese atribuită în 2006 TVR, de către Consiliul Coordonator al Audiovizualului din R. Moldova, cu valabilitate până la finalul lui 2011). La data de 25 februarie 2009, Guvernul României a decis să intervină în cauza TVR împotriva R. Moldova.

Părțile au convenit, în ianuarie 2013, să soluționeze amiabil cauza și au notificat în acest sens Grefa CEDO. Negocierile au început în primele luni ale lui 2013, părțile schimbând mai multe propuneri reciproce de text.

În cursul vizitei la Chișinău a Prim-ministrului României (26-27 august 2013) a fost fixat și asumat politic un răgaz de trei săptămâni pentru convenirea ultimelor aspecte în discuție și semnarea Înțelegerii amiabile. Acordul a fost finalizat pe 9 septembrie 2013, negocierile fiind purtate de partea română, în numele și cu mandatul/consultarea permanentă a TVR, prin Bogdan Aurescu, secretar de stat MAE, și Catrinel Brumar, Agentul României la CEDO, iar de partea R. Moldova de ministrul justiției, Oleg Efrim, și Lilian Apostol, Agentul R. Moldova la CEDO.
Pentru o revenire efectivă în spațiul media și în considerarea caracterului reparator al acordului, autoritățile de la Chișinău și-au asumat respectarea de garanții aplicabile direct și în mod excepțional față de dreptul intern care vizează și:

  • Protecția împotriva retragerii licenței inițiale pe perioada primei alocări, precum și împotriva suspendării emisiei sau a interferării cu conținutul programelor transmise de TVR;

  • Garanții împotriva unei modificări unilaterale a conținutului licenței de emisie;

  • Scutirea de la plata de taxe, comisioane, alte costuri pentru revenire;

  • Perceperea doar a costurilor de funcționare proporționale cu slotul oferit în multiplexorul experimental, respectiv perceperea celui mai mic tarif pentru utilizarea slotului din primul multiplexor național.

Textul integral al Deciziei poate fi consultat pe site-ul CEDO.

,

Vedeta Antenelor şi favorita lui Voiculescu e în pole-position pentru a prelua postul Danei Deac

Zvonurile conform cărora TVR se va transforma într-o anexă a Antenelor prind din ce în ce mai mult contur. Astfel, vedeta lui Voiculescu, Gabriela Firea e, acum, în pole-position pentru a prelua postul de şefă a TVR 1 luându-i locul Danei Deac, după ce, o perioadă, se credea că îşi doreşte şefia ştirilor, deţinută de Claudiu Lucaci.

Conform unor surse din Intact, trustul media patronat din umbră de Dan Voiculescu, curând va fi scos la concurs postul respectiv, dar va fi doar o procedură de faţadă, pentru funcţia pusă în joc alergând, singură, Gabi Firea. Acum, ea e în concediu, iar spaţiul de emisie pe care îl avea cu emisiunea ei de la Antena 1 până în vară a fost ocupat de un show prezentat de Cosmin Seleşi, lucru care confirmă faptul că Firea nu mai e în „cărţi” pentru vreun show la televiziunea lui Voiculescu. „Ca să mă întorc la TVR (unde mi-a rămas, fizic, chiar şi cartea de muncă) trebuie să mă decid să mă înscriu la concursurile care, înţeleg, se vor organiza. După răutăţile apărute în presă pe seama mea legate de acest subiect, entuziasmul meu scade direct proporţional cu interesul pentru o zonă mai liberă de politică. (…) Aşadar, mă gândesc şi voi lua o decizie, în curând”, a zis Firea pentru EVZ.

S-a amânat CA al TVR

Preşedintele-Director General al TVR, Claudiu Săftoiu, a semnat Ordinul de înfiinţare a Comisiei ce reprezintă TVR în procesul de redresare economică, urmând ca, în aceste zile, să aibă loc evaluările pentru restructurarea a 1000 de posturi din televiziunea publică. De asemenea, Consiliul de Administraţie al TVR a fost amânat până după 12 septembrie, zi în care e aşteptată hotărârea Curţii Constituţionale cu privire la contestaţia depusă de PDL. Democrat- liberalii cer respectarea prevederilor legii care stipulează reprezentarea proporţională în CA al TVR a tuturor partidelor parlamentare.

Sursa: www.evz.ro – 08.09.2012

© Copyright 2012 - ROMÂNIA BREAKING NEWS - RBN Press