ROMÂNIA BREAKING NEWS

Sub mandatul lui Dorin Chirtoacă, Chișinăul se modernizează continuu. Un nou tip de troleibuz (fără trolee), ultramodern și economic va fi introdus în transportul public

Troleibuzul fără trolee are 300 de baterii reîncărcabile, cu o capacitate de rezistență pentru aproximativ 50 de km. Unitatea de transport va circula pentru început pe linia de troleibuz cu numărul 7. Ulterior, acesta ar putea face legătura între oraș și suburbii.
SHARE
, / 1434 1
Sub mandatul lui Dorin Chirtoacă, Chișinăul se modernizează continuu. Un nou tip de troleibuz (fără trolee), ultramodern și economic va fi introdus în transportul public

Chișinăul scapă treptat de troleibuzele învechite. Până la sfârșitul anului, numărul mașinilor de transport în comun noi se va dubla. Regia Transport Electric de la Chișinău a semnat deja un acord cu firma din Belarus care livrează piesele pentru troleibuzele montate în Capitală. Pe langă acestea un nou tip de troleibuz, ultra modern și extrem de economic va fi introdus în transportul public cât de curând, anunță Primăria municipiului Chișinău. Noul tip de troleibuz poate parcurge până la 50 de kilometri fără curent electric.

Practic este unicul în Republica Moldova fără fire

Troleibuzul de tip nou va fi testat, pe traseul Primăria municipiului Chișinău – bd. Dacia (Porțile orașului) – Aeroportul Internațional Chișinău – orașul Sângera – comuna Băcioi.

Noua unitate de transport este formată din carcasa unui troleibuz obișnuit și utilaj importat din China, care cuprinde un ansamblu de baterii și acumulatoare. Astfel, troleibuzul își poate reîncărca bateriile în timpul deplasării fiind conectat la rețeaua electrică, precum și prin generarea energiei proprii. Durata de exploatare a  acestor baterii este de circa 10-12 ani.

Troleibuzul fără trolee are 300 de baterii reîncărcabile, cu o capacitate de rezistență pentru aproximativ 50 de km

După ce a fost prezentat în fața Primăriei Chișinău, troleibuzul de tip nou a fost testat pe traseul Primăria municipiului Chișinău – bd. Dacia (Porțile orașului) – aeroportul din Chișinău – orașul Sângera – comuna Băcioi, pe o distanță de 51 km în regim autonom.

Potrivit șefului Regiei Transport Electric, Gheorghe Morgoci, dacă experimentul va avea succes, administrația Regiei intenționează să mărească numărul troleibuzelor de acest fel, mai ales că este vorba de economie.

”Suma ajunge la 750 de mii de lei pentru o singură unitate de transport care a fost reutilată. Un kilometru de rețea ca să fie reutilată costă aproximativ 5-7 milioane. Din punct de vedere economic, vom prezenta un raport și vom încerca să convingem autoritățile despre convenabilitatea acestui proiect”, a declarat Gheorghe Morgoci pentru realitatea md, preluat de romaniabreakingnews.ro

Troleibuzul fără trolee are 300 de baterii reîncărcabile, cu o capacitate de rezistență pentru aproximativ 50 de km

Pentru asamblarea acestui model de troleibuz, Regia Transport Electric a alocat 650 mii lei. Troleibuzul de tip nou urmează să circule pe ruta nr. 7, care face legătura dintre sectorul Centru și Ciocana.

Troleibuzul fără trolee are 300 de baterii reîncărcabile, cu o capacitate de rezistență pentru aproximativ 50 de km. Unitatea de transport va circula pentru început pe linia de troleibuz cu numărul 7. Ulterior, acesta ar putea face legătura între oraș și suburbii.

Primarul Dorin Chirtoacă admirând acumulatorii noului troleibuz. (Foto- Realitatea .md)

Editor Lena Captari / Flux News MDromaniabreakingnews.ro Surse: stiri.tvr.ro, Facebook/Primăria municipiului Chișinăurealitatea.md

One Comment

Părerea ta contează

© Copyright 2012 - ROMÂNIA BREAKING NEWS - RBN Press