România se poate clasa pe primul loc, în Europa, la tranzitul de cereale, după ce Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) Constanța S.A. a estimat pentru anul acesta realizarea unui volum de peste 23,4 milioane tone marfă operată din tranzitul de cereale. Această situație i-ar conferi celui mai important hub cerealier de la Marea Neagră (CNAPM), primul loc la nivel european pe acest segment specializat.
Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CNAPM Constanța, a declarat, pentru Agerpres, că se așteaptă ca, până la sfârșitul anului, prin terminalele specializate din Portul Constanța, să fie operate cu trei milioane de tone de cereale mai mult față de sezonul trecut și astfel hubul constănțean să-și mențină supremația la nivel european, obținută anul trecut, când a detronat pentru prima dată după mulți ani portul francez Rouen.
„Categoric vom deține pentru al doilea an consecutiv primul loc între porturile europene la exportul de cereale și estimăm că vom avea o creștere chiar de peste trei milioane de tone, dar acest deziderat este legat de autostrada fluvială Dunărea, de cât de bine sunt menținute adâncimile de navigație atât în sezonul secetos cât și pe parcursul întregului an, prin operațiuni de dragaj. Noi ne fondăm prognoza în domeniul operării cerealelor pe baza estimărilor de trafic transmise de cei mai importanți operatori specializați din Portul Constanța, care la rândul lor în multe cazuri sunt companii subsidiare ale marilor comercianți americani, chinezi și elvețieni ce acționează pe piața internațională de profil și anul acesta se pare că a fost din nou unul fast pentru agricultorii din zona geografică la care este racordată Portul Constanța”, a afirmat Tivilichi.