Companii românești, japoneze, chineze şi spaniole se bat pentru cel mai mare proiect din România de după revoluţie – o afacerea de jumătate de miliard de euro
CNAIR a anunţat că au fost depuse marţi, două oferte pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, valoarea proiectului fiind de peste două miliarde de lei, cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani. Ofertanții sunt companii cu nume sonore în construcții, Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) şi Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
Potrivit CNAIR, contractul, în valoare de 2.025.494.965 lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro) va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, durata acestuia fiind de nouă ani şi jumătate, aproximativ 114 luni. Proiectul se defășoară etapizat. Astfel, un an şi jumătate (18 luni) este alocat proiectării, trei ani (36 de luni) execuţiei lucrărilor, iar perioada de garanţie va fi de minim cinci ani (60 de luni), potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Șoseaua și podul cuprinși în proiect măsoară 23,413 km și cuprinde proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin.
Ofertelor aferente obiectivului “Proiectare şi execuţie Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” au putut fi depuse în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) până luni.
Sistemul de suspendare al podului cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încat să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km-ul 4+596,10 şi km-ul 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.
Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940. Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.