Kaufland România a anunţat, vineri, că a început o investigaţie şi că va lua măsuri, inclusiv introducerea cursurilor de limba română, în urma apariţiei unui filmuleţ publicat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară.
Magazinul din Odorheiu Secuiesc la care un bărbat susţine că a fost refuzat de o vânzătoare pentru că nu vorbea limba maghiară a fost amendat, vineri, cu 10.000 de lei, după ce a refuzat inclusiv comisari ai OPC Braşov. Aceştia au cerut produse în limba română.
Comisarul şef al CRPC Braşov, Claudiu Susanu, a declarat, vineri, pentru corespondentul MEDIAFAX, că supermarketul respectiv a mai fost sancţionat şi în 2015, pentru abateri similare, cu suma de 5.000 de lei. Magazinul fusese sancţionat pentru faptul că pliantele şi reclamele de promovare erau exclusiv în limba maghiară.
Ce spune Kaufland?
„Potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigaţie şi vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situaţii, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidenţiale, deoarece ţin de relaţia angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viaţa privată”, se arată în comunicatul transmis vineri de companie.
„Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul faţă de clienţi şi amabilitatea pe primul loc”, se mai arată în comunicat.
Potrivit primelor investigaţii ale Kaufland România, la ora la care a avut loc discuţia filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienţii nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obişnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operaţională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul şi restituindu-i suma.
Din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcţionare în prealabil. Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuţii cu angajata, precizează retailerul.
Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră şi din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oară la ora 9.37 şi apoi a treia oară la ora 9.47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacţie ca urmare a unor interacţiuni anterioare, menţionează Kaufland România.
„Autorul filmului a omis să precizeze ca filmarea dată publicităţii este în fapt a treia discuţie cu angajata noastră”, susţine Kaufland.
Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat, vineri, în urma apariţiei pe reţelele de socializare a unui filmuleţ postat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară.
Totodată, Comisariatul Regional Braşov al ANPC s-a autosesizat, a anunţat comisarul şef, Claudiu Susanu, pe Facebook.
Vineri seara, reporterul Bugetul.ro a obținut un interviu cu comisarul-șef Sorin Susanu. Șeful de la Protecția Consumatorului a dezvăluit că problema este mult mai gravă decât se prezintă în spațiul public, în momentul de față.
De asemenea, comisarul-șef Susanu a precizat că nu este un caz singular și că, de-a lungul timpului, s-a confruntat cu zeci de astfel de probleme. ,,Am văzut că în spațiul public încearcă să se inducă niște idei. Îi înțeleg până la urmă pe Kaufland sau PR-ul lor, că încearcă să o dreagă cumva. Realitatea este următoarea: acel agent economic a mai fost sancționat de noi și… mâine o să am și mai multe date. Se pare că nu doar o dată, așa cum am spus-o astăzi, pentru probleme aproximativ similare și de mai multe ori, dar sigur o dată.
Astăzi ne-am autosesizat, am dispus două măsuri: o dată – verificarea acelui agent economic, iar a doua – o tematică locală care să se refere la acele trei județe, Harghita, Covasna și Mureș, unde să se verifice dacă mai există chestiuni similare. Echipa care s-a dus la Kaufland, acolo, a stat și, efectiv, a supravegheat o perioadă de timp activitatea de la grill-ul respectiv,,, a declarat pentru bugetul.ro.