ROMÂNIA BREAKING NEWS

Infrastructură, accidente, victime – un cerc vicios pentru români. De ce tac autoritățile?

Infrastructură, accidente, victime – un cerc vicios pentru români. De ce tac autoritățile?
Românii care și-au luat concedii, luând cu asalt șoselele, se lovesc de un cerc vicios. Accidentele ce se țin lanț pe autostrăzi, drumuri naționale și europene, au multiple cauze pe care decidenții politici nu le consideră deocamdată relevante pentru a lua măsuri de urgență.

Relația dintre infrastructura slab calitativă și accidentele rutiere este o ipoteză intens vehiculată în mass media și confortabilă decidenților politici. Se pleacă de la premisa că evenimentele rutiere sunt provocate de calitatea slabă a infrastructurii. Aproape nimeni nu ia în calcul necesitatea conturării unui profil psihologic al conducătorului auto de pe șoselele din România.

Nu spunem acest lucru pentru a minimiza calitatea slabă a unei părți din infrastructura națională ci pentru a arată că adevărul e compus din mai multe elemente care implică costuri de vieți omenești.

Pentru a privi obiectiv lucrurile, o astfel de ipoteză, pe lângă faptul că absolvă de vină conducătorii auto indică problema într-o singură direcție – CNAIR, nici măcar Ministerul Transporturilor.

Această diversiune a percepției publice ascunde defapt adevărul și transferă responsabilitatea. Astfel, responsabilitatea devine pasivitate

Indubitabil, calitatea infrastructurii influențează direct numărul de accidente, însă cauzele sunt multiple: șoferi obosiți, indisciplinați, calitatea mașinilor etc. Despre aceste lucruri se vorbește în mod secundar în spațiul public. O altă lecție e că dacă vei căuta vinovații nu vei găsi soluții. Vânătoarea de vinovați la care participă și presa nu va conduce la soluții ci doar la adânci problema.

Victimele colaterale – copiii

Cea mai mare dramă pe care o putem constata cu mare tristețe este că printre victime au fost și copii (detalii aici). Cel mai important element pe șosele e chiar viața omenească. De aici trebuie să plece orice demers către o politică publică coerentă și croită în regim de urgență. Și în alte țări sunt accidente, însă aceste nefericite evenimente de la noi sunt nenecesare și ascund un profil psihologic al conducătorului auto care poate fi tratat, prevenit și corijat (prin măsuri educative și coercitive).

De ce nu avem o reacție din partea guvernanților? De ce nimeni nu vine cu o inițiativă pentru a remedia această mare tumoare de pe șoselele românești? De ce tac autoritățile?
Câte vieți va mai costa această pasivitate? De ce acest instinct este reprimat în rândul elitei politice? Continuarea aici: grupinfrastructura.ro

Opiniile exprimate în aceast articol aparţin autorului şi nu reflectă neapărat poziţia portalului de presă romaniabreakingnews.ro, cu excepția celor publicate direct pe contul de autor al Redacţiei ROMÂNIA BREAKING NEWS. Responsabilitatea juridică a informațiilor publicate revine în întregime autorului. Persoanele juridice și fizice menționate în articol care consideră că prin cele publicate le-au fost lezate drepturile și imaginea publică în mod nejustificat, au posibilitatea de a se apăra prin solicitarea dreptului la replică la adresa de email: replica [at] romaniabreakingnews.ro Preluarea articolelor de pe romaniabreakingnews.ro se poate realizeaza în limita maximă a 500 de semne. În mod obligatoriu, trebuie citată sursa și autorul informației cu indicarea și linkul direct către sursă. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui acord încheiat cu Redacția ROMÂNIA BREAKING NEWS - RBN Press.

Părerea dumneavoastră contează! Scrieți mai jos comentariul: