Guvernul RM a aprobat astăzi modificarea mecanismului de numire a Procurorului General, cel mai important proiect de lege pe reforma Procuraturii.
Scopul proiectului este de a crea o comisie independentă în cadrul Ministerului Justiției care va preselecta candidații pentru funcția de Procuror General. Cea de-a doua etapă va consta în selecția candidatului de către Consiliul Superior al Procurorilor. Comisia va fi constituită din 5 membri: Ministrul Justiției, un fost procuror sau un fost judecător, un expert internațional, un expert național și un reprezentant al societății civile, precum și un expert desemnat de Președintele Parlamentului.
„Oamenii vor ca noi să transmitem un mesaj foarte clar. Hoția se pedepsește în Republica Moldova. Reforma în justiție poate să înceapă cu numirea unui Procuror General adevărat, un Procuror General profesionist, curajos, care să apere interesele cetățenilor. Trebuie să venim urgent cu această inițiativă. Consiliul Superior al Procurorilor și-a lansat propriul concurs de selectare a Procurorului General, noi nu avem încredere în această procedură. Noi venim cu o inițiativă nouă care să ne asigure că va exista un proces de preselectare a candidaților, un proces foarte transparent, astfel să avem cu toții certitudinea că un viitor Procuror General va fi un om independent”, a precizat Premierul Maia Sandu.
Proiectul va fi transmis în legislativ și urmează a fi votat la începutul săptămânii viitoare.
Tot astăzi Guvernul a decis deschiderea a 85 de secții de votare peste hotare, în circumscripția uninominală nr. 50, care cuprinde țările din Europa de Vest, acolo unde vor fi desfășurate alegeri parlamentare noi în data de 20 octombrie 2019, în aceeași zi cu alegerile generale locale. Astfel, din cele 85 de secții de votare organizate peste hotare, 27 vor fi deschise în cadrul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare şi 58 suplimentare.
De asemenea, cabinetul de miniștri a mai aprobat o serie de modificări la Regulamentul privind numirea în funcţie pe bază de concurs a directorilor spitalelor publice și a contractului-tip de management al instituţiei medicale. Modificările au scopul de a spori nivelul de integritate şi profesionalism al managerilor instituţiilor medico-sanitare publice.