Minsterul Infrastructurii din Ucraina a făcut public la data de 17 februarie a.c., faptul că pescajul navelor care trec prin Canalul Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 m. Informația a fost postată pe canalul oficial instituției ucrainene de pe twitter, informează romaniabreakingnews.ro Declarația ministerului ucrainean vine în contradicție cu afirmațiile de sâmbătă ale ambasadei ucrainenei la București.
First time in independence 🇺🇦 draft of ⛴ passing through the Bystroe Canal increased from 3,9 to 6,5 m. It’s great opportunity to Danube river capacity and & ports export turnover. We keep on developing Danube port cluster with our European partners. pic.twitter.com/1wZyMjIvQL
— Ministry of Infrastructure of Ukraine (@minfrastucture) February 17, 2023
„Pentru prima dată de la obținerea independenței, pescajul navelor care trec prin Canalul Bystroe a crescut de la 3,9 la 6,5 m. Este o oportunitate grozavă pentru capacitatea fluvială a Dunării și cifra de afaceri a exporturilor portuare porturilor. Continuăm să dezvoltăm clusterul portuar al Dunării împreună cu partenerii noștri europeni”- Minsterul Infrastructurii din Ucraina.
La ora publicării acestui articol, două nave turcesti cu pescaj între 5 și respectiv 5,3 metri traverseaza canalul Bâstroe. Informația poate fi verificată pe site-urile specilaizate de monitorizare a traficului maritm și fluvial. Redacția romaniabreakingnews.ro a monitorizat aleatoriu o singură dată, în jurul orei 9 dimineată (21 febr. 2023), traficul pe canalul Bâstroe cu ajutorul marinetraffic.com și a identificat cele doua nave turcești. Mai jos capturile realizate dupa platforma web citata mai sus:
Capturi cu nava de transport MUHAMMET GUMUSTAS 6 / cu pescaj de 5 m, traversând Canalul Bâstroe
Date despre nava de transport MUHAMMET GUMUSTAS 6 la trecerea prin Canalul Bâstroe
Capturi cu nava de transport NECATI CAVUSOGLU / cu pescaj 5,3 m traversând Canalul Bâstroe
Date despre nava de transport NECATI CAVUSOGLU la momentul traversării canalului Bâstroe
Ce spune Ambasada Ucrainei?
Potrivit Digi24 „Partea ucraineană nu desfășoară activități de dragare care au ca scop adâncirea căii de navigație”. Ambasadorul Ucrainei a arătat că partea ucraineană nu desfășoară activități de dragare care au ca scop adâncirea căii de navigație, ci doar activități de natură operațională menite a asigura navigabilitatea până în portul Izmail, parametrii de navigație ai acestuia fiind cuprinși în comunicarea publică a Ministerului Comunităților, Teritoriilor și Dezvoltării Infrastructurii al Ucrainei. Partea ucraineană a indicat, de asemenea, că necesitatea asigurării navigabilității pe brațul Chilia și capacitarea porturilor fluviale ale acestui stat (în mod particular a portului Izmail) a survenit în contextul blocadei instituite de Rusia asupra portului Odesa.