ROMÂNIA BREAKING NEWS

Cu neajunsuri și lipsuri materiale, inteligența românească răzbate! Românii construiesc un nou prototip de mașină pe pile de combustie pe hidrogen și autonomie de 350 km

Cu neajunsuri și lipsuri materiale, inteligența românească răzbate! Românii construiesc un nou prototip de mașină pe pile de combustie pe hidrogen și autonomie de 350 km

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice și Izotopice din Rm. Vâlcea lucrează la un nou prototip de mașină electrică ce va funcționa pe pile de combustie pe hidrogen. În maxim doi ani ar trebui să fie gata un exemplar cu autonomie de 350 km. Dacă totul merge bine, în câteva orașe din țară autoritățile ar putea utiliza pentru transport sau salubrizare o mică flotă de mașini electrice care nu trebuie să stea ore în șir la încărcat, ci pot fi alimentate la stații speciale, în câteva minute a declarat Ioan Stefanescu, directorul institutului.

„Mâine vom supune planul de costuri și graficul de lucru pentru realizarea formei finale a acestei mașini care va funcționa pe bază de pile de combustie. În acest sens urmează să-i mărim autonomia la 300 de kilometri și ne propunem să o producem în scop utilitar.

Pentru primării și pentru alte servicii publice. Vrem să-i îmbunătățim și design-ul, lucrăm cu firme mici în acest sens. Stațiile de alimentare vor fi asigurate de ICSI Râmnicu Vâlcea”, a mai precizat Ștefănescu.

Lupul_Electric (8)

„Lupul electric” a fost creat în anul 2012 de către cercetătorii vâlceni, iar în prezent are aspectul unei autoutilitare, cu o autonomie de 180 de kilometri.

La institutul de stat ICSI există un Centru Național pentru Hidrogen și Pile de Combustibil, a cărui inaugurare a avut loc în luna octombrie 2009, Acolo se fac cercetări în domeniul electrochimiei, dar și pentru dezvoltarea de laboratoare privind cercetarea fundamentală în domeniul electrochimiei.

Încă din 2006 institutul a venit cu un concept de mașină pe hidrogen, iar „Lupul electric”, o dubiță adaptată să funcționeze pe tehnologia pilei de combustie, a fost creat în anul 2012 de către cercetătorii vâlceni. Aceștia lucrează însă la un prototip cu autonomie dubla, prototip care să ar trebui fie gata peste doi ani. Până acum s-a investit 120.000 euro în prototip.

Lupul_Electric (5)

Trebuie precizat că nu vorbim de un al treilea producător auto local și nici de pornirea din România a unei revoluții în segmentul mașinilor electrice. Institutul are un buget mic și directorul său exclude orice colaborare cu marii constructori auto pe tema acestei tehnologii. „Nu se poate, nu vor să colaboreze, lumea este închisă și nu găsești în industria auto colaborări”.

Așadar se fac cercetări la pilele de combustie pentru a fi lansată o generație nouă a „Lupului”, principala schimbare ținând de creșterea productivității energetice, mărind practic densitatea de curemt electric pe suprafața de membrană.

Lupul_Electric (4)

Însă care este viitorul proiectului, dacă un parteneriat cu un constructor auto este exclus?

„Discutăm cu mici întreprinzători din Italia din Germania, care să producă subansamble. Facem noi partea de proiectare, ei ne produc câteva componente, astfel încât noi să „înjghebăm” mașina în institut. (…) Nu vă pot spune foarte multe detalii fiindcă vreau și eu să aducem o mașină complet nouă. Nu știu dacă va fi chiar nouă fata de ce fac și alții pentru că se luptă mulți în zona asta și noi nu suntem atât de mari. Noi avem chiar bani puțini, maxim 200.000 de euro, însă avem inteligență”, – directorul ICSI, Ioan Ștefănescu.

„Lupul electric”, prima mașină care va funcționa pe bază de pile de hidrogen, intră de vineri într-un amplu proiect al Institutului de Criogenie și Separări Izotopice (ICSI) Vâlcea, astfel încât la finalul anului 2018, începutul lui 2019, aceasta să fie scoasă pe piață, potrivit directorului institutului, prof. dr. Ioan Ștefănescu.

Lupul_Electric (7)

Lupul_Electric (9)

Cum funcționează „Lupul electric” ?

„Lupul electric” este un automobil hibrid, însă nu se folosește de combustibili clasici pentru mărirea autonomiei de parcurs. Azi, marea problemă a mașinilor electrice este că nu pot fi conduse pe distanțe lungi, deoarece alimentarea nu se face la fel de ușor ca în cazul mașinilor care circulă cu ajutorul benzinei. Soluția pe care fizicienii folosesc, în „Lupul electric” sunt pilele cu hidrogen, care încărca din mers bateriile automobilului și transformă energia chimică în energia electrică necesară funcționări.

Lupul_Electric (6)

Lupul_Electric (2)

Spre deosebire de baterie, care este un sistem închis, pila consumă combustibilul (hidrogenul) de la anod prin oxidare electrochimică generândcurent electric continuu de joasă tensiune.

Lupul_Electric (3)

Bateriile sunt în carcasa mașinii, pe podea. În dubă sunt sistemele energetice electrice de conversie a energiei de la pilă pentru baterii și rezervorul de hidrogen. În prezent greutatea ‘lupului’ este de 500 de kilograme. „Lupul electric” intră de vineri într-un amplu proiect al Institutului de Criogenie și Separări Izotopice (ICSI) Vâlcea, astfel încât să poată intra, în curând, și pe piață. (din surse:promotor.ro, playtech.ro, hotnews.ro, protv.ro)

romaniabreakingnews.ro

Leave A Reply