Introducerea unei discipline precum Istoria credinţelor religioase ar fi benefică pentru elevii de gimnaziu, întrucât copiii ar putea înţelege mai bine diversitatea, susţin psihologii, care subliniază că la vârsta de 10 ani aceştia pot face raţionamente şi analogii.
Pe de altă parte, teologii consideră că elevii trebuie să îşi cunoască mai întâi propria religie, pentru ca acesta este şi scopul orei de Religie. Consilierul din Ministerul Educaţiei Romeo Mosoiu susţinea, săptămâna aceasta, că s-a luat în discuţie de multe ori introducerea Istoriei religiilor ca variantă pentru elevii ai căror părinţi nu îi înscriu la ora de Religie, dar specialiştii au ajuns la concluzia că un copil cu vârstă cuprinsă între 10 şi 14 ani nu poate asimila noţiuni de Filosofia religiilor sau de doctrina religioasă se arată într-un material pe Adevarul.
Cu toate acestea, psihologii susţin opusul. Ba, potrivit acestora, introducerea unei materii precum Istoria credinţelor religioase ar fi benefică pentru preadolescenţi. Astfel, profesoara de socio-umane de la Colegiul Naţional I.L.Caragiale Mihaela Gavanescu crede că, în contextul multiculturalismului de astăzi, şcoala ar fi chiar obligată să transmită informaţii ce ţin de istoria credinţelor, astfel încât elevul să înţeleagă mai bine diferenţele de comportament ale colegilor săi care aparţin unui alt cult.