Când pandemia va fi trecut și ne vom linge rănile, ne vom număra câți mai suntem în viață și câți au dispărut dintre noi, atunci se vor stabili si vinovățiile pentru uciderea oamenilor răpuși de coronavirus, deși ar fi putut fi salvați.
Fiți sigur că se vor cântari erorile și se vor evalua toate complicitățile. Atunci se vor înșirui acuzele și se vor trece pe o listă din ce în ce mai lungă probele și evidențele ce vor duce inevitabil la condamnări definitive. Dar pănă atunci să reflectăm un pic la câteva aspecte legale formulate și transmise redacției Romania Breaking News de inginerul Valentin-Nicolae Bercă, fondator al proiectului romaniamagnifica.ro
Legea 45/1994 (2011) si respectiv Legea 477/2003 (2014) fac referire la PLANUL DE MOBILIZARE a economiei nationale pentru aparare; respectiv sistemul de prioritati si alocare a resurselor pentru aparare este alocat de Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale (ANRSPS); domeniul OCROTIRII SANATATII constituie CAPACITATE PENTRU APARARE; rezervele de mobilizare cuprind materii prime, materiale, echipamente si alte produse deficitare, etc.
Intrebarea pe care o pun este daca actualele lipsuri din sistemul de sănatate sunt cauzate de existenta unui plan de mobilizare superficial sau de deficiențe în activitatea ANRSPS?
Milioanele de măști, mănuși, combinezoane, dezinfectanți, echipamente RT-PCR n-ar fi trebuit sa existe acum în REZERVA DE MOBILIZARE, suficiente pentru UN AN?
Operatorii economici din domeniul sănătății n-ar fi trebuit sa existe în Registrul furnizorilor certificati de MApN?
In plus SANATATEA reprezinta o INFRASTRUCTURA CRITICĂ, conf. OUG nr. 98/2010.
Iar INFRASTRUCTURA CRITICĂ reprezinta un INTERES ESENTIAL DE SIGURANTĂ, conf. Legii nr. 232/2016 privind industria nationala de aparare.
Pentru romaniabreakingnews.ro
Ing.Valentin Berca