ROMÂNIA BREAKING NEWS

A început curățenia de vară în spațiul informațional al R.Moldova! Sperăm să continue!

SHARE
, / 527 0

Spațiul informațional al Republicii Moldova este încă unul dominat de mass-media din Rusia, aceasta este concluzia  din raportul ”Ultima suflare a Imperiului:Încercările Rusiei de a controla mass-media în fostele republici sovietici” realizat de către Centrul pentru Asistență Media Internațională (CIMA). Raportul arată că în aceeași situație se află toate țările mici care au făcut parte din fosta Uniune Sovietică.

Mass-media rusescă se constituie într-un complex de instrumente de propagandă ce exercită un adevărat „bombardament” mediatic. Astfel o sumedenie de posturi tv și radio rusești nu fac altceva decât să „zombizeze” oamenii cu știri „lucrate” în timpul războiului, dar și pe timp de pace relativă ( Republica Moldova nu face excepție), și inducînd o realitate mincinoasă de-a lungul anilor în mințile celor care sunt conectați și supuși influenței acestor instrumente.

În contextul acutizării violențelor pe frontul Ucrainean cât și a intensificării atacurilor mediatice rusești, este mai mult decât salutară decizia Consiliul Coordonator al Audiovizualului din R.Moldova, care a suspendat în 4 iulie a.c., retransmisia unui post de televiziune din Federația Rusă (Rossia 24) pe teritoriul Republicii Moldova, suspendare emisă pentru o perioadă de 6 luni, până la 1 ianuarie 2015, „pentru necorespunderea programelor acestuia cu prevederile Codului Audiovizualului din R. Moldova”.

 Consiliul Coordonator al Audiovizualului din R.Moldova nu s-a limitat doar la postul menționat ci a aplicat amenzi maxime pentru alte două posturi TV, este vorba de  „REN TV Moldova” și „RTR Moldova”, precum și avertizări publice pentru posturile „Prime” și „TV7”. În cazul ultimelor două posturi, sancțiunea este „mai blândă”, pentru că ar fi la „prima abatere” relatează Timpul.md

Aceste sancțiuni vin după o atentă monitorizare a mai multor posturi tv rusești, retransmise în R. Moldova, care a fost efectuată de autoritatea de reglementare a audiovizualului. Rezultatele monitorizării emisiunilor postului „Rossia 24”, dar și ale altor canale tv din Federația Rusă, retransmise în R. Moldova este fără echivoc:

„fac propagandă, manipulează și încalcă pluralismul de opinii”

Este un început!

Despre „Spațiul Informațional” al Republicii Moldova și al fostelor state sovietice sub influența nefastă a Federației Ruse

R.B.N.Press / 21 ianurie 2014:

Autorul raportului - David Satter foto: www.theguardian.com

Autorul raportului – David Satter foto: www.theguardian.com

Spațiul informațional al Republicii Moldova este încă încă unul dominat de mass-media din Rusia este concluzia studiului  „Ultima suflare a Imperiului”, realizat de David Satter, care scrie că Republica Moldova deține patru frecvențe de stat, iar pe trei din acestea sunt difuzate canale TV. Două din cele trei retransmit conținut străin – una din Rusia și cealaltă din România.

Totodată, autorul mai atrage atenția asupra unui fapt contradictoriu în ceea ce privește utilizarea limbii. ”Deși limba oficială a Republicii Moldova este limba română, rusa predomină în multe sfere ale vieții de zi cu zi și în timpul liber – de exemplu în cinematografe, cluburi de noapte și centre comerciale, ceea ce oferă televiziunilor ruse un avantaj mare”, se arată în raport.

În același timp, moldovenii au o încredere mare în mass-media din Rusia, arată un studiu din 2008 care menționează că 68% din populație crede că este bine informată de canalele rusești. Centrul Internațional Estonian pentru Studii de Apărare, citat de Satter, precizează: ”Kremlinul nu trebuie să facă nimic special pentru a influența moldovenii, pentru că ei deja sunt consumatori loiali ai mass-mediei rusești și ai oricărui mesaj propagandistic conținut de acestea”.

David Satter precizează că instituția de stat Teleradio-Moldova (TRM) este una din cele mai puțin populare în rândul cetățenilor, ceea ce permite posturilor străine să manevreze mai ușor spațiul audiovizual în Moldova.

Autorul conchide că Rusia, prin mass-media rusești, urmărește promovarea intereselor sale politice și economice pentru a convinge fostele republici sovietice să adere la Uniunea Vamală Eurasiatică și pentru a crea o opoziție față de politicile SUA și NATO.

Raportul a fost făcut public în 8 ianuarie 2014 și se axează pe situația mass-mediei în fostele republici sovietice. Centrul pentru Asistență Media Internațională desfășoară activități de cercetare urmărind îmbunătățirea profesionalismului și a condițiilor de lucru pentru jurnaliști din întreagă lume.

Autorul studiului despre influența Rusiei asupra mass-mediei în Moldova, a fost expulzat de autoritățile de la Kremlin

 Surse:  R.B.N.Press , Timpul.md, media-azi.mdThe Guardian , BBC News

SEMNAL DE ALARMĂ! (RAPORT OFICIAL) Federația Rusă domină spațiul informațional al Republicii Moldova! Autorul raportului, David Satter a fost expulzat de autoritățile de la Kremlin !

SEMNAL DE ALARMĂ (2) ! Rusia intețește războiul (deocamdată informațional) împotriva Republicii Moldova!

© Copyright 2012 - ROMÂNIA BREAKING NEWS - RBN Press