SECRETUL încrederii RUȘILOR în PUTIN – dezvăluiri făcute de rusoaicele Pussy Riot la Parlamentul UE

Vladimir_Putin_and_Pussy_Riot

Nadia e frumoasa ca o pictura. Maria e blonda si carliontata. Nadia se prezinta pe sine ca membra a unei „miscari anticapitaliste, formata din anarhisti, trotkisti si feministi”. Maria, mai retinuta, spune ca e „militanta pentru drepturile omului”.

In urma cu doar cinci luni, amandoua erau detinute intr-o puscarie din vestul Rusiei pentru vina de a fi strigat din altarul unei biserici ortodoxe, desigur fara nicio permisiune din partea parohului: „Sfanta Marie, alunga-l pe Putin”. Astazi, la Bruxelles, europarlamentarii se fotografiaza cu ele. Anarhistele din Rusia au devenit parte a discursului oficial.

Maria Alyokhina și Nadia Tolokonnikova escortate la sala de judecată

Pusy Riot – Maria Alyokhina și Nadia Tolokonnikova așteptând condamnarea…

Imbracata simplu, complet in negru, cu pielea alba si parul, tot negru, strans intr-o bentita rosie, Nadia Tolokonnikova contrasteaza puternic cu deux-piece-urile elegante care roiesc prin Parlamentul European. E inconjurata de jurnalisti. Se lasa fotografiata. Asaltata. Zambeste rar si pare dezorientata. Nu prea stie engleza, ca si Maria Alyokhina, si depinde permanent de explicatiile traducatorului.

Dupa ce, in urma cu doar cateva saptamani erau aduse de Madonna pe scena unui concert desfasurat la New York, acum asteapta la usa subcomisiei pentru drepturile omului din Parlamentul European. Au fost chemate pentru a vorbi despre starea inchisorilor din Rusia, acolo unde au petrecut aproape doi ani pana ce au fost gratiate de Vladimir Putin la sfarsitul lui 2013.

La intrarea in sala subcomisiei, un oficial european impovarat de responsabilitate vorbeste despre simbolul luptei impotriva unui guvern autoritar, simbol intrupat de cele doua rusoaice. La prezidiu, in timpul discursului Nadiei despre inchisori, Maria ii strecoara, zambind, un biletel. Nadia ii intoarce zambetul. „Conditiile din inchisoare sunt neplacute, dezgustatoare. Mancarea e dezgustatoare, e plina de grasime”, spune Nadia in microfon. „E o mancare foarte nesanatoasa. Daca petreci mai mult timp in inchisorile rusesti sigur te vei ingrasa. E foarte neplacut”.

Sala asculta, hipnotizata si solemna.

De-a lungul ultimilor ani, rusoaicele de la Pussy Riot au stiut foarte bine cum sa atraga atentia mediei occidentale: evenimentele publice organizate de ele au excelat in special prin gesturile senzationaliste. Dar si prin curaj.

Acum nu mai e nevoie de asa ceva: Rusia a invadat Crimeea, Putin e angajat intr-o recuperare a apetitului imperialist sovietic, iar Vestul cauta, cu disperare, dizidenti cu o imagine suficient de puternica pentru a intruchipa posibilul curent anti-Putin. Doar ca fostul ofiter KGB este astazi din nou foarte popular la el acasa.

 Maria Alyokhina a incercat sa-mi explice de ce rusii au atat de mare increde in Putin:

„Apare foarte des la televizor și oamenii nu văd pe nimeni altcineva decât pe el”.

Maria a studiat jurnalismul si ultima data a fost arestata la Soci, in timpul Olimpiadei din februarie, cand a fost biciuita de cativa barbati imbracati in cazaci. Evenimentul a fost filmat si a devenit, in Occident, unul dintre clipurile virale ale acelei luni. Nu si in Rusia.

„Media din Rusia nu este media, ci un agent de propaganda finantat direct din bugetul Guvernului rus”, explica Maria. „Nivelul de viata nu este atat de ridicat la noi si oamenii, de obicei, nu au timpul si educatia sa analizeze ce se relateaza la televizor. Asa ca iau totul de-a gata”.

Video:Vladimir Putin aclamat în unison la comandă. Imaginile de la Moscova, asociate cu cele din Coreea N.

Cele doua au trecut printr-un eveniment mult mai serios, si mai putin mediatizat decat cel de la Soci. In martie, la Nizhni Novgorod, cativa localnici le-au atacat cu substante chimice. Nu este foarte limpede cat de populare sau cunoscute sunt Pussy Riot in Rusia, dar, in ciuda unor pericole evidente, cele doua femei continua sa se intoarca de fiecare data. Si administratia Putin nu le-a interzis deocamdata s-o faca.

Nadia si Maria calatoresc acum prin intreg Occidentul pentru a strange fonduri pentru o organizatie care sa apere drepturile omului in inchisorile din Rusia. Au nevoie de bani si, desi „anticapitaliste si anarhiste”, se afiseaza astazi alaturi de liderii politici si vedetele „societatii consumului” pe care, altfel, o critica atat de dur. Occidentalii au la randu-le nevoie mai mult ca oricand de povestea puternica pe care doua rusoaice frumoase ar putea-o spune despre Rusia autoritarista a lui Vladimir Putin. E o relatie reciproc avantajoasa.

Desi in timpul conferintei de presa de la Bruxelles Nadia a afirmat ca atata timp cat Putin ramane la putere in Rusia nu e nicio sansa sa se schimbe ceva in bine, ulterior mi-a spus ca „inca exista sanse sa schimbam tara si trebuie sa continuam sa incercam sa o facem. Faptul ca inca exista opozitie in Rusia ne permite sa continuam lupta”. In aceeasi seara, un experimentat functionar european imi spunea, „ca o parere personala”, ca anexarea Crimeei de catre Putin poate fi justificata si ca Occidentul nu ar trebui sa aiba o reactie prea vehementa.

Strategia agresiva a lui Vladimir Putin a impartit Europa mai mult ca oricand intre impaciuitoristi si vehementi. Aceasta despartire provocata chiar in interiorul UE este unul din cele mai valoroase obiective de politica externa atinse de Vladimir Putin in ultima perioada.

Perceptiile despre criza ucraineana variaza foarte mult in functie de distanta fizica dintre o persoana anume si tancurile rusesti. Atunci cand esti departe, totul poate fi interpretat in cheia negocierii. Dar nu si atunci cand de tancurile rusesti te despart doar putin peste o suta de kilometri.

Distanta dintre granita Romaniei si primele tancuri rusesti din Transnistria este de 125 de kilometri!

 

Surse foto și text:euronews.comtelegraph.co.ukibtimes.comnews.radio.comarchive.indianexpress.com,

rollingstone.comziare.com,hotnews.ro




SEMNAL! Reflexia puterii Moscovei în SPAȚIUL Republicii Moldova

Una din dificultățile politice ale apropierii de UE și România constă în faptul că populația de origine română din Republica Moldova are legături strânse cu Moscova pe linie confesională.

Cu doi ani în urmă, comentariile ironice din presa rusă obligaseră Patriarhia de la Moscova să admită că a falsificat o fotografie a Patriarhului Kiril. Înaltul ierarh apăruse într-una din imaginile publicate pe site-ul oficial cu un ceas care părea să fie un Breguet, modelul Le Réveil du Tsar, care costă în jur de 25.000 de euro. Cineva retușase fotografia făcând să dispară ceasul de la mână, dar a uitat să șteargă reflexul ceasului din oglinda mesei lăcuite. În cele din urmă, Patriarhia rusă a recunoscut falsul și a restaurat imaginea inițială, anunțând că vinovatul va fi aspru pedepsit.

Anecdota este însă revelatoare pentru felul în care puterea rusească continuă să se manifeste în fostele republici sovietice.

În Republica Moldova, puterea Moscovei a fost abolită, dar reflexul ei a continuat să existe. Oricât de independente în intențiile lor inițiale, guvernele de la Chișinău păreau să țină seama de ceva invizibil și imperios.

Mecanismele acestei puteri nevăzute nu sunt misterioase, dar s-a remarcat mai puțin că ele se sprijină nu doar pe pârghii materiale, ci și de altă natură. Astfel, chiar dacă majoritatea populației din fosta republică sovietică este de origine românească (moldovenească), două treimi din creștinii ortodocși aparțin de Mitropolia Chișinăului, subordonată Patriarhiei Moscovei, aproximativ un sfert (23%) s-au alăturat în ultimile decenii Mitropoliei Basarabiei, care ține de Patriarhia Română și alți 7% țin direct de Biserica Ortodoxă Rusă. E vorba de peste 90% din populația Republicii Moldova.

Clerul ortodox este în marea lui majoritate legat de Rusia prin fire directe, care ar putea dobândi o nouă putere, pe fondul unei tradiționale gândiri antioccidentale. Spre deosebire de lumea catolică, creștinismul răsăritean s-a pliat pe conjuncturile politice naționale, creând divizări puternice, după liniile geopolitice cunoscute. Dar dificultatea politică a situației din Republica Moldova constă în faptul că populația de origine română este divizată ea însăși după această linie, cea mai mare parte fiind afiliată la Răsărit. Reflexul puterii rusești aparent dispărute se vede nu doar în dependența energetică, ci și în oglinda confesională.

Iată de ce diplomația română nu are cu adevărat interesul să agite peste măsură românismul dincolo de Prut, căci ar putea provoca o reacție de crispare din partea moldovenilor care țin de Patriarhia Moscovei. România trebuie să se prezinte ca o putere prietenoasă și mai ales dezinteresată, una capabilă să îndrume societatea moldovenească pe drumul către UE, dar fără să se manifeste fățiși în nerăbdarea unionistă care ar putea fi vazută ca un act de „incercare de anexare”

A combate reflexia puterii Moscovei este uneori mai dificil decât a combate puterea ei materială, căci pretinde multă răbdare și mijloace mult mai subtile. Uniunea Europeană și România, dacă își țin promisiunile, ar putea susține Moldova să traverseze o criză a energiei, dar toate acestea, inclusiv eliminarea vizelor, nu-i vor ajuta cu nimic pe aceia care s-ar simți alienați într-o lume nouă.

Uneori entuziasmul integraționist este naiv, căci nu ține seama de faptul că o lume întreagă a dispărut în materialitatea ei imediată, dar că imaginea ei continuă să se vadă și nu poate fi abolită cu aceeași ușurință.

Horațiu Pepine, pentru DW via R.B.N.Prress

Reflexia_Puterii_Moscovei

3.000.000 de români în ghearele diavolului rus Kirill și a bisericii rusești de ocupație

Conducerea pro-europeană a Republicii Moldova s-a înghesuit “ca la urs” să pupe poala patriarhului Kiril, diavolul în sutană trimis de Putin la Chișinău ca să mai dea o copită românilor.

Patriarhul Moscovei și al întregii Rusii, Kiril, a venit ca să participe la “festivitățile prilejuite de sărbătorirea a 200 de ani de la crearea Eparhiei Chișinăului”. Ce înseamnă asta? Înseamnă că se sărbătoresc 200 de ani de la ocuparea rusească a Basarabiei și a unei bucăți din Biserica ortodoxă românească a Moldovei și trecerea ei samavolnică sub patronajul Moscovei.

Cu lipsa de reacție a autorităților de la București ne-am obișnuit deja de mult timp. Însă, cea mai regretabilă este muțenia și nepăsarea Bisericii Ortodoxe Române, în frunte cu Patriarhul Daniel. Patriarh care nu a arătat nici cea mai mică intenție de a trece Putul în sprijinul legitimei Mitropolii a Basarabiei. Deși sunt încălcate mai multe canoane și reguli bisericești, Biserica Ortodoxă Română se uită nepăsătoare și lipsită de demnitate cum aproape 3.000.000 de românimoldoveni sunt “păstoriți” de KGB-istul în sutană Kiril, Patriarhul Moscovei și al întregii Rusii.

Pretențiile unei Patriarhii Ortodoxe a unui neam sau popor anume, de a avea jurisdicție peste ortodocși de alt neam, care au propria lor Patriarhie, sunt necanonice și nedrepte, fiind motivate secular-politic, nu spiritual-pastoral, încălcându-se astfel canonul 8 al Sinodului III ecumenic și canonul 34 apostolic.

Regretatul Patriarh Teoctist a avut demnitatea și curajul să-i transmită asta răpostului patriarh rus Alexei, în anul 1993.

În conștiința umanității, în general și mai ales la creștini, s-a impus de-a lungul istoriei principiul de valoare universală că nedreptatea, abuzul și silnicia nu pot crea niciodată vreun drept. Acestea pot dura secole de-a rândul, dar când împrejurările permit, dreptatea istorică impune repararea nedreptății și restabilirea adevărului precum și a drepturilor ce decurg din această restabilire. Conform acestui principiu, exercitarea jurisdicției Bisericii Ortodoxe Ruse asupraromânilor ortodocși din Basarabia, între anii 1769-1774, 1787-1791, 1808-1918, 1940-1941, 1944-1992, a fost un act nedrept și abuziv din punct de vedere al realității istorice și al normelor de drept canonic, deoarece a fost urmarea unor abuzuri politice care au lezat dreptul istoric. Conform mărturiilor istorice, pe teritoriul locuit astăzi de români, cuvântul Evangheliei lui Hristos a fost propovăduit încă din primele veacuri creștine. Propovăduirea Evangheliei pe acest teritoriu a coincis cu însăși formarea poporului român care a apărut în istorie ca popor creștin. Poporul român a devenit astfel unul din primele popoare creștine ale Europei, eveniment ce a avut loc cu multe secole înainte de creștinarea slavilor.

(…)

Îndată ce condițiile istorice au permis, românii ortodocși au obținut dreptul de a avea episcopi pământeni. Acest drept, bazat pe tradiția canonică a Bisericii, a fost cerut cu multă insistență Patriarhiei de Constantinopol mai ales de creștinii ortodocși români din teritoriile din stânga și din dreapta Prutului, ce constituiau împreună un Principat român cunoscut în Europa cu numele de Țara Moldovei.

În anul 1401, Domnitorul Moldovei a cerut ca în fruntea organizării bisericești din această țară să fie recunoscut de către Patriarhia de Constantinopol mitropolitul pământean IOSIF MUȘAT. Prin acest act, Mitropolia Moldovei era recunoscută ca servind o etnie distinctă în cadrul unui teritoriu bine definit geografic și istoric. Drept consecință, potrivit legislației bisericești, diferită de cea a imperiilor schimbătoare, nimeni și niciodată nu avea dreptul să desființeze, să modifice sau să înjumătățească jurisdicția ei în teritoriul ce-i revenea de la întemeiere și cu recunoaștere canonică.

Cursul normal al lucrurilor a fost din păcate întrerupt în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea, prin ocuparea de către armatele rusești a pământului românesc al Țării Moldovei (1769-1774, 1787-1791). Printre măsurile luate în mod abuziv de ocupanți a fost amestecul brutal în treburile Bisericii din Moldova prin impunerea la Iași, în 1789, a unui locțiitor de mitropolit, AMBROZIE, rus de neam, care venise în Moldova o dată cu trupele rusești.

După o scurtă perioadă de normalizare și când nu se terminase încă războiul ruso-turc (1806-1812), imperiul țarist înființează un „exarhat” ce cuprindea Mitropoliile Moldovei și Țării Românești, subordonându-le din nou, în mod samavolnic, Bisericii Ortodoxe Ruse. Prin aceasta, Mitropolitul canonic al Mitropoliei Moldovei, VENIAMIN COSTACHI, este nevoit să se retragă din scaun spre marea durere a clerului și credincioșilor români. La fel, s-a întâmplat și cu mitropolitul DOSITEI FILITIS al Valahiei, care a fost îndepărtat din scaun în 1809 și trimis în surghiun. Nedreptatea se „instituționalizează” prin pacea nedreaptă de la București din 1812, când s-a hotărât anexarea teritoriului dintre Prut și Nistru la imperiul țarist. Anexarea a fost fără valoare și nulă de drept, căci Turcia nu avea drepturi teritoriale asupra pământului românesc, turcii având putere de suzeranitate, nu de suveranitate asupra acestui pământ. Moldova și Valahia se bucurau de o completă autonomie pe baza unor vechi tratate încheiate cu Imperiul Otoman, prin care li se garanta integritatea teritorială în schimbul unui tribut anual. În plus, anexarea era un act imoral și neloial față de întreaga Ortodoxie, întrucât Rusia pravoslavnică își întindea abuziv stăpânirea asupra românilor ortodocși din stânga Prutului, cu vechime și vrednicii în câmpul creștinătății, legat de neam, limbă și cultură cu cei din dreapta Prutului.

Urmare acestei anexări politice nedrepte s-a înființat, în teritoriul ocupat de armatele țariste, Eparhia Chișinăului de către Biserica Ortodoxă Rusă, în 1813. Fără a fi consultat clerul și credincioșii, a fost sfâșiat teritoriul jurisdicțional al Mitropoliei Moldovei, înființată cu peste patru veacuri înainte, și al Episcopiei Hușilor. În scrisoarea Sanctității Voastre din 6 octombrie 1992 justificați această acțiune prin faptul că la acea dată Biserica Ortodoxă Română nu era încă o Biserică autocefală. Este adevărat că recunoașterea autocefaliei Bisericii Ortodoxe Române a avut loc după înființarea Eparhiei de Chișinău, într-un teritoriu ce nu cuprindea această eparhie. Dar, se impune a fi subliniată o constatare: în 1448 Biserica Ortodoxă Rusă a fost recunoscută de Patriarhia de Constantinopol ca Biserică autocefală, dar fără a avea jurisdicție asupra creștinilor ortodocși români din Basarabia.

Actul anexării Basarabiei la imperiul țarist și înființarea Eparhiei de Chișinău a dus, nu la „eliberarea de sub stăpânirea otomană a Moldovei”, cum afirmați Sanctitatea Voastră în aceeași scrisoare, ci a însemnat trecerea de la robia turcească la robia rusească mai aspră și mai neîndurătoare. Turcii ne-au respectat tradițiile, limba și specificul național. Au acceptat voievozi și ierarhi de același neam cu poporul păstorit. Imperialismul rus însă, folosindu-se de ierarhi ruși înscăunați în Basarabia fără a cere acordul clerului și credincioșilorromâni locali, absolut majoritari, a exercitat asupra acestora un necruțător proces de rusificare, manifestat în diferite feluri. (Scrisoarea Patriarhului Teoctist către Patriarhul Alexei, 1993.. Integral, la Vitalia Pavlicenco)

…Septembrie 2013 – Republica Moldova:

Patriarhul Bisericii Ortodoxe Ruse Kiril și-a început sâmbătă vizita de trei zile în Republica Moldova , fiind întâmpinat la aeroport de zeci de preoți cu flori în mâini, în frunte cu mitropolitul Moldovei Vladimir, dar și de zeci de persoane care au protestat împotriva acestei vizite, transmite corespondentul Agerpres. Delegația oficială care l-a întâmpinat pe Patriarh a fost condusă de mitropolitul Vladimir și de ambasadorul Rusiei la Chișinău, Farit Muhametșin. Pe de altă parte, zeci de reprezentanți ai Consiliului Unirii și Acțiunea 2012, care au protestat la începutul săptămânii și față de venirea vicepremierului rus Dmitri Rogozin la Chișinău, s-au adunat în fața Aeroportului cu pancarte cu mesaje antirusești.

Într-un scurt briefing pentru presă, capul Bisericii Ortodoxe Ruse a declarat că se va ruga pentru poporul moldovenesc și pentru biserica ortodoxă , “care este parte a bisericii ortodoxe ruse”.

“Principalul scop al vizitei mele este ca să mă rog împreună cu poporul Moldovei și pentru prezent și pentru viitor”, a declarat Kirill.

Sâmbătă, patriarhul rus s-a întâlnit cu președintele Nicolae Timofti și cu fostul premier Vlad Filat. În aceeași zi, a participat la o ceremonie dedicată aniversării a 200 de ani de la înființarea Eparhiei Chișinău și a vizitat Mănăstirea Căpriana, unde este înmormântat mitropolitul Gavriil Bănulescu-Bodoni, fondatorul Eparhiei. Duminică, el a oficiat Sfânta Liturghie în fața Catedralei Mitropolitane “Nașterea Domnului” din Chișinău, la care a participa și conducerea Republicii Moldova. În după-amiaza zilei de duminică, Kiril se va deplasa la Tiraspol.

Observatorii politici consideră că vizita capului Bisericii Ortodoxe Ruse are în primul rând obiective politice, și nu religioase, scrie Jurnal.md. De asemenea, liderul PL, Mihai Ghimpu, a menționat, pentru RFI, că, acceptând vizita lui Kiril, cetățenii Republicii Moldovaacceptă ocupația. „Patriarhul vine la 200 de ani de la înființarea Eparhiei Chișinăului, la un an de la ocupația țaristă din 1812. Adică, prin vizita Patriarhului, acceptăm ocupația, pentru că Mitropolia Chișinăului și a Întregii Moldove a venit ca urmare a ocupației, și atunci ne întrebăm: Cine suntem noi?”, a declarat Mihai Ghimpu.

Anastasia Mitrofanova, doctor în științe politice, profesor la Academia Diplomatică a Ministerului de Afaceri Externe al Federației Ruse susține:

„ceea ce face Biserica Ortodoxă Rusă este departe de a fi numit religie, „nu e vorba de mântuire spirituală, ci de faptul că Rusia, în baza ortodoxiei, încearcă să elaboreze o ideologie imperială care i-ar consolida influența în spațiul ex-sovietic”.

Și președintele României Traian Băsescu, referindu-se la vizita lui Kiril la Chișinău, a menționat recent că Patriarhul Kiril promovează interesele Moscovei în Republica Moldova.

„E clar că Patriarhul Kirill este un partener al guvernului în ceea ce privește RepublicaMoldova. De aceea, și mitropolitul Petru ar trebui să fie un părinte mai activ în ceea ce privește ortodoxia românească”, a declarat Băsescu. După proclamarea independenței, Republica Moldova nu a fost vizitată de niciun patriarh al Bisericii Ortodoxe Române.

În cadrul unui interviu acordat Jurnal.md, istoricul Ion Negrei a menționat că actuala structură bisericească din Republica Moldova numită Mitropolia Chișinăului și a Întregii Moldove este o creație a regimului Țarist și a celui sovietic și nu are nimic în comun cu tradiția de organizare a bisericii în spațiul românesc.

„După ocuparea Basarabiei în 1812, în noua achiziție teritorială, s-a format Arhiepiscopia Chișinăului și Hotinului. Întrucât în acest spațiu nu exista nicio eparhie care ar fi putut fi ridicată la rang de arhiepiscopie, iar cele mai multe biserici din această nouă structură ecleziastică provin din eparhia Hotinului, parte componentă a Mitropoliei Moldovei recunoscută de Patriarhia de la Constantinopol în 1401, pentru a-i conferi „legitimitate” noii structuri ecleziastice, a fost uzurpată titulatura episcopiei Hotinului, adăugându-se „a Chișinăului”, după desemnarea acestuia ca reședință de ținut. Există un demers semnat de Bănulescu-Bodoni prin care se solicită Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse formarea arhiepiscopiei. Acest lucru s-a făcut pentru a se accentua că această structură bisericească s-a format la cererea clerului și a populației locale. Conform Dreptului Canonic, este ilegală formarea unei structuri ecleziastice în urma unei cuceriri politice. Dacă, în plan politic, scindarea Moldovei se datorează domnului și boierilor, care nu au putut păstra integritatea Principatului Moldovei, în plan bisericesc, Bănulescu-Bodoni a acționat conștient și anticanonic.”

Secțiune de articol republicată –rbnpress.info




Bloc MILITAR comun ANTI RUSIA! MANEVRE-NATO/ SUA-UCRAINA-POLONIA-ROMÂNIA-SLOVACIA-UNGARIA-MOLDOVA

NATO este, neîndoios, un redutabil și generos furnizor de securitate internațională. Datorită operațiunilor sale de gestionare a crizelor, Alianța Nord-Atlantică își demonstrează atât potența de a acționa ca o forță pozitivă pentru menținerea păcii, cât și capacitatea de a face față provocărilor secolului 21.

De la intervenția militară în 1995 care a oprit carnagiul din fosta Iugoslavie, NATO a fost antrenată într-o serie de operațiuni semnificative. Astăzi, aproximativ 70 000 de militari sunt angajați în misiunile NATO din întreaga lume, gestionând cu succes acțiuni la sol, aeriene și navale. Aceste forțe NATO operează în prezent în Afganistan, Kosovo, Irak, Marea Mediteraneană, pe Cornul Africii și în Somalia.

Chiar dacă multe voci au pretis că reacția NATO în cazul agresiunii rusești în Crimeea s-a lăsat așteptată, fapt ce a încurajat Rusia să acționeze nestingherit profitând inclusiv de noncombat-ul armatei ucrainene, acum datele problemei sunt complet schimbate de consensul din cadrul alianței NATO și a autorităților de la Kiev care  au aprobat desfășurarea unor manevre militare comune cu blocul NATO pentru perioada mai-octombrie, pe teritoriul Ucrainei, inclusiv în apele Mării Negre.  În conformitate cu decizia luată, Rada Supremă de la Kiev a permis accesul în țară a trupelor Alianței Nord-Atlanice și ale Uniunii Europene.

Ucraina va organiza manevre militare comune cu NATO.

Rada Supremă a adoptat o lege în acest sens cu votul a 235 de deputați. Potrivit documentului, în 2014 pe teritoriul Ucrainei vor fi efectuare exerciții militare cu participarea forțelor armate din următoarele state:

Polonia: până la 70 de militari și cinci aeronave, timp de șapte zile, în perioada mai-octombrie. Vor fi efectuate exerciții aviatice.

Polonia: până la 50 de militari cu echipament și arme de calibru mic. Timp de 7 zile în perioada mai-noiembrie, în cadrul exercițiilor ucraineano-poloneze ale poliției militare.

SUA, statele NATO și alte țări participante la programul Parteneriat pentru Pace: până la o mie de militari, cu arme și echipamente militare, până la cinci aeronave și până la 10 elicoptere. Timp de 25 de zile în perioada iunie-septembrie.

Polonia: până la 90 de militari și până la șapte aeronave. Timp de 14 zile în perioada iulie-octombrie, în cadrul exercițiilor de aviație ucraineano-poloneze.

SUA, statele NATO și alte țări participante la programul „Parteneriat pentru Pace”: până la 1800 de militari, cu arme și echipament militar, până la nouă nave, două submarine și 12 aeronave și elicoptere. Timp de 25 de zile în perioada iulie-septembrie.

Slovacia, România și Ungaria: până la 100 de soldați cu echipament militar. Timp de 7 zile în perioada august-octombrie.

Polonia și Ungaria: până la 30 de militari cu echipament și arme de calibru mic. Timp de 7 zile în perioada septembrie-octombrie.

Republica Moldova și România: până la 200 de militari cu arme și echipament militar. Timp de șapte zile în perioada septembrie-octombrie, în cadrul exercițiilor ucraineano-moldo-române Sud-2014, cu participarea unităților de infanterie.

„Proiectul de lege prevede accesul trupelor altor state pentru participarea la opt exerciții militare multinaționale. Soldații noștri și din statele membre NATO și UE vor lua parte la aceste manevre”, a declarat Mihailo Koval, ministrul Apărării din Ucraina.

Forțele militare occidentale vor participa la aplicațiile care se vor desfășura din mai și până în noiembrie, pe teritoriul ucrainean, inclusiv în apele Mării Negre. În total, 2 500 de militari din 18 țări, inclusiv din Ucraina vor fi mobilizați în cadrul exercițiilor.

De asemenea, Rada Supremă de la Kiev a votat dezarmarea grupărilor paramilitare care au participat la Euromaidan și care controlează în continuare centrul capitalei ucrainene. Decizia vine în urma unui atac provocat în această noapte de un membru al mișcării extremiste „Sectorul de dreapta”. Trei persoane au fost rănite, în urma unui schimb de focuri.

Până acum, reacția NATO la situația din Ucraina a fost limitată și s-a redurs doar la acțiuni diplomatice. Totuși, NATO a trimis avioane de recunoaștere deasupra României și Poloniei pentru a monitoriza evoluțiile din Ucraina.

 

Surse: nato.intpublika.mdjurnal.md,Petru Bogatu




Manifestări întru NEUITARE… În MEMORIA românilor – Eroi Martiri victime ale masacrelor de la Fântâna Albă și alte zone, ale deportărilor, ale foametei și ale altor forme de represiune organizate de regimul totalitar sovietic

 Ziua de 1 aprilie a fost instituită de Parlamentul României, în mai 2011, ca Zi națională de cinstire a memoriei românilor – victime ale masacrelor de la Fântâna Albă și alte zone, ale deportărilor, ale foametei și ale altor forme de represiune organizate de regimul totalitar sovietic în Ținutul Herța, nordul Bucovinei și întreaga Basarabie.

Urmare a ultimatumului dat de sovietici la 28 iunie 1940, România a fost obligată să cedeze Basarabia, teritoriul dintre Prut și Nistru, și partea de nord a Bucovinei.

La 1 aprilie 1941, un numeros grup de aproximativ 2-3000 de români, după unele surse chiar de 4000 -5000, locuitori ai satelor de pe valea Siretului (Pătrăuții-de-Sus, Pătrăuții-de-Jos, Cupca, Corcești, Suceveni), purtând în față icoane, prapuri și cruci din cetină, au format o coloană pașnică și s-au îndreptat spre noua graniță sovieto-română, la Fântâna Albă, încercând să se refugieze din Uniunea Sovietică în România. Aceștia au fost împușcați sau înjunghiați de către grănicerii sovietici și aruncați în gropi comune, peste care s-a turnat var stins. Supraviețuitorii au fost urmăriți și spintecați cu sabia. După masacrul denumit și ,,Katynul românesc” a fost declanșată o amplă operațiune de represalii. Astfel, în noaptea zilei de 12 spre 13 iunie 1941, peste 13.000 de români au fost ridicați din casele lor și deportați în Siberia și Kazahstan. Au urmat în decursul anilor de după război alte zeci de mii de deportări din Basarabia și Bucovina de Nord…

În memoria deportatului necunoscut…

Ion al lui ion
cu graiul blând și plecăciuni umile,
cel strămutat în mari pustieăți uitate,
Ioane, îngropatule de viu,
ucisule cu zile,
nici cunoscut de nimeni
locul tău de veci,
nici plâns, nici prohodit și nici sicriu…
Și-apoi:
de unde atâtea lumânări
la câți Ioni avurăm noi prin sate? …
Zvârliți de mult sub greii bulgări reci,
și unde-i groapa lor, deasupra-i să te apleci?

imagini din curtea Bisericii ”Precupeții Noi” – București

 Video: Eveniment „Memorialul Deportaților” – organizat la Clubul Taranului Roman, de Institutul Fratii Golescu, Alianta internationala a Jurnalistilor Români, Clubul „Taranului Roman” – (31 martie 2014)…In MEMORIA celor Masacrati la Fântana Albă, Celor Executati, Celor Deportati,  …PENTRU VINA DE A FI ROMÂN ! Vesnică Pomenire ! Vie fie amintirea lor în memoria generațiilor tinere care sunt și vor urma… Cei ce nu iși cunosc istoria, risca sa o repete! În cadrul acestei comemorări a fost prezentat documentarul „Memorialul Deportaților” realizat de Filaret Acatrinei, prezent și el la eveniment.

Video: In MEMORIA românilor – Eroi Martiri victime ale masacrelor de la Fântâna Albă și alte zone, ale deportărilor, ale foametei și ale altor forme de represiune organizate de regimul totalitar sovietic în Ținutul Herța, nordul Bucovinei și întreaga Basarabie. Comemorare la Biserica „Precupeții Noi” din București,  Organizatori si participanti: Asociatia Culturala Pro Basarabia si Bucovina – prin Presedinte Marian Clenciu, Vicepresedinte Gheorghe Ionascu, Institutul Fratii Golescu prin av, Mihai Nicolae, Asociatia Herta prin prof. M Budacu si Mihai Onciul, Asociatia Culturala Universala Mihai Eminescu, Partidul Forta Civica prin av. Alexandru Strîmbeanu
(Biserica Precupetii Noi – Bucuresti 1 Aprilie 2014)

IMG_9123

IMG_9124

IMG_9125

 

Selecțiuni din listele cu deportați:

IMG_9126

IMG_9127

IMG_9129

IMG_9135

IMG_9136

IMG_9138

IMG_9145

IMG_9146

 

 Imagini de la prezentarea documentarului „Memorialul Deportaților”

IMG_9112

Avocat Mihai Nicolae ( Institutul Frații Golescu)  și  Dacian Dumitrescu (R.B.N.Press) – Clubul Țăranului Român /31 martie 2014

IMG_9119

Istoric Robert Stânciugel (la masa), avocat Mihai Nicolae, și realizatorii tulburătorului documentar  „Memorialul Deportaților” – Filaret Acatrinei (prim plan) și Viorel Nicolau (plan îndepărtat) – Clubul Țăranului Român /31 martie 2014

Imagini din cadrul comemorării la Biserica „Precupeții Noi” din București la care au participat reprezentanți ai Asociației Culturale Pro Basarabia și Bucovina, Institutului Frații Golescu, Societății Culturale „Ținutul Herța”, Partidului Forța Civică, Redacției R.B.N.Press

IMG_3490

IMG_3483

IMG_3511

IMG_3495

IMG_3505

IMG_3520

Material realizat de

Dorian Theodor

Redactor / Editor R.B.N.Press

 

a href=”http://www.rbnpress.info/wp/wp-content/uploads/2014/04/IMG_9139.jpg”/p